Nowy lider w newsach i publicystyce. Portal Polsat News wyprzedził Goniec.pl
W informacjach i publicystyce WP.pl awansowała na pozycję lidera zasięgowego, wyprzedzając Onet. Interia zwiększyła przewagę nad TVN24.pl, a portal Polsat News wysunął się nad Goniec.pl.
W lutym br. część portalu WP.pl z informacjami i publicystyką krajową (czyli bez treści regionalnych, lokalnych i o pogodzie) odwiedziło 10,44 mln internautów, zapewniając 35,16 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 43 minuty i 43 sekundy - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Na Onecie (Ringier Axel Springer Polska) analogiczny dział przyciągnął 9,94 mln internautów (33,49 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 41 minut i sekundę. Z kolei mniej więcej 25 minut spędzali użytkownicy podobnych sekcji Interii i TVN24.pl. Na pierwszym portalu taki obszar zanotował 7,48 mln odwiedzających, 25,21 proc. zasięgu oraz równo 24 minuty przeciętnego czasu korzystania, a na drugim - 6,55 mln użytkowników, 22,05 proc. zasięgu oraz 25 minut i 23 sekundy średniego czasu.
Dużo niższe wyniki osiągnął portal Polsat News: 5,29 mln odwiedzających, 8 minut i 14 sekund spędzonych średnio przez każdego oraz 17,83 proc. zasięgu. Natomiast na RMF24.pl każdy z 6,14 mln internautów (20,67 proc. zasięgu) spędził przeciętnie 8 minut i 19 sekund.
CZYTAJ TEŻ: Wirtualna Polska znów przed Interią z Polsatem, Temu straciło ponad milion użytkowników
Na Gazeta.pl część informacyjno-publicystyczna przyciągnęła 5,78 mln użytkowników (19,47 proc. zasięgu), każdego średnio na 14 minut i 30 sekund, a na portalu „Gazety Wyborczej” - 4,8 mln internautów (16,16 proc.), przeciętnie na 30 minut i 4 sekundy. Ten drugi jako jedyny w rankingu oferuje większość części odpłatnie, na koniec września ub.r. jego subskrypcję miało wykupioną 292 tys. użytkowników, o 2 tys. mniej niż rok wcześniej.
Goniec.pl (Iberion) odwiedziło 5,16 mln internautów (17,38 proc.), spędzając średnio po 3 minuty i 47 sekund, natomiast i.pl (Polska Press) - 4,85 mln użytkowników (16,34 proc. zasięgu), korzystając przeciętnie przez 3 minuty i 33 sekundy.
W porównaniu miesiąc do miesiąca prawie wszystkie witryny zanotowały spore spadki odwiedzalności, co można tłumaczyć tym, że styczeń miał o dwa dni więcej od lutego oraz działy się w nim ważniejsze wydarzenia polityczne, m.in. osadzenie w więzieniu Mariusza Kamińskiego i Macieja Wąsika.
Dział informacyjno-publicystyczny WP.pl stracił 562,8 tys. użytkowników (5,1 proc.) oraz 12 minut i 16 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (21,9 proc.). Mimo to wyprzedziła analogiczną część Onetu, na której ubyło 1,13 mln internautów (10,2 proc.), a przeciętny czas zmalał o 7 minut i 49 sekund (16 proc.).
CZYTAJ TEŻ: „Wydarzenia” Polsatu pokonały serwisy TVP. Liderem „Fakty”
Spadki sięgające miliona użytkowników zanotowało też kilka innych witryn z informacjami i publicystyką. Na Interii taki serwis stracił 854,2 tys. internautów (10,2 proc.) oraz 4 minuty i 59 sekund średniego czasu korzystania (17,2 proc.), na portalu TVN24 - 1,07 mln odwiedzających (14,1 proc.) oraz 4 minuty i 6 sekund (13,9 proc.), a na platformie „Gazety Wyborczej” - 917,6 tys. użytkowników (16,1 proc.) przy wzroście średniego czasu spędzonego przez każdego o 3 minuty i 32 sekundy (13,3 proc.).
Na RMF24.pl ubyło 609 tys. internautów (9 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 13 sekund (2,5 proc.). Portal Polsat News zanotował spadek o 136,4 tys. użytkowników (2,5 proc.) oraz minutę i 9 sekund średniego czasu korzystania (12,3 proc.), Goniec.pl - o 752,6 tys. odwiedzających (12,7 proc.) i 26 sekund przeciętnego czasu (10,3 proc.), zaś i.pl - o 817,1 tys. użytkowników (14,4 proc.) i też 26 sekund średniego czasu (10,9 proc.).
Z kolei część informacyjno-publicystyczna Gazeta.pl straciła 597,8 tys. odwiedzających (9,4 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego - o 5 minut i 40 sekund (28,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: Nowy lider w newsach i publicystyce. Portal Polsat News wyprzedził Goniec.pl