Wirtualna Polska za 22 mln zł kupiła trzy czwarte udziałów Nocowanie.pl
Grupa Wirtualna Polska zawarła umowę kupna 75 proc. udziałów serwisu pośrednictwa noclegowego Nocowanie.pl. Wartość transakcji to 22 mln zł.
- Wirtualna Polska nie tylko umacnia swoją pozycję lidera na rynku e-commerce’u turystycznego, ale również zmniejsza ryzyko krótkoterminowych wahań przychodów z powodu zawirowań w turystyce zagranicznej. Dołącza do nas zespół ekspertów turystyki krajowej, który będziemy wspierać w dalszym wzroście, napędzanym zmieniającymi się nawykami zamawiania usług noclegowych przez Polaków - uzasadnia tę akwizycję Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.
W maju br. świderski zapowiadał, że Wirtualna Polska szykuje kolejne przejęcia w segmencie e-commerce, uzasadniając, że rozwija się on szybciej niż reklama internetowa i jest mniej narażony na zmiany koniunkutury makroekonomicznej.
- Nocowanie.pl to atrakcyjny biznes o solidnych fundamentach. Charakteryzuje go nie tylko zwiększająca się dynamicznie aktywność użytkowników, co przekłada się na wzmocnienie pozycji negocjacyjnej w relacji z klientami, ale także rosnący z roku na rok wskaźnik odnowień abonamentów. Ta rosnąca retencja klientów świadczy o jakości oferowanych usług, co przekłada się na dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów spółki - dodaje Grzegorz Czapski, wiceprezes ds. rozwoju Wirtualnej Polski.
Nocowanie.pl to największy marketplace obiektów noclegowych na polskim rynku, działający w modelu abonamentowym, pozwalającym uzyskiwać znaczne i z natury stabilne przychody z systematycznie rosnącej liczby wskazanych wyżej podmiotów. Nocowanie.pl obejmuje szeroką ofertę obiektów, dociera m.in. do właścicieli pokoi gościnnych, kwater agroturystycznych i apartamentów.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy, zakończonych w kwietniu br., firma zanotowała 8 mln zł wpływów oraz wynik EBITDA w wysokości 3,3 mln zł. W zeszłorocznym okresie wakacyjnym strony Grupy Nocowanie.pl miały 1,62 mln realnych użytkowników i 41,1 mln odsłon w czerwcu, 2,17 mln użytkowników i 63,7 mln odsłon w lipcu oraz 1,46 mln użytkowników i 37,2 mln odsłon w sierpniu.
- Dzięki współpracy z Grupą Wirtualna Polska będziemy mogli dotrzeć do dużo szerszego grona użytkowników i zaproponować usługi na jeszcze wyższym poziomie. Znaczenie ma również możliwość współpracy z innymi serwisami e-commerce’owymi Grupy WP, co pozwoli zarówno na wymianę know-how, jak i rozszerzenie oferty o nowe, wspólnie stworzone produkty - tłumaczy Kamil Ruciński, prezes Nocowanie.pl.
W grudniu ub.r. Wirtualna Polska za 83,6 mln zł kupiła spółkę Enovatis, do której należą serwisy Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl. - Widzimy wiele korzyści płynących z dopełnienia zakupu wakacje.pl przez nocowanie.pl. Obie marki są liderami w swoich segmentach rynku w Polsce i systematycznie wzmacniają pozycję. Wraz z bogaceniem się społeczeństwa zwiększa się częstotliwość wyjazdów turystycznych. Polacy coraz częściej decydują się na jeden wyjazd zagraniczny uzupełniony dodatkowo kilkoma wyjazdami krajowymi oraz krótkimi, aktywnymi city-breaks. Komplementarna oferta serwisów pozwala nam na zaadresowanie tego trendu – przekonuje Grzegorz Czapski.
W pierwszym kwartale br. Wirtualna Polska Holding zanotowała 88,45 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 8,18 mln zł zysku netto. Z myślą o kolejnych przejęciach spółka w lutym br. powiększyła swój limit kredytowy o 50 mln zł.
Od wejścia na giełdę w maju ub.r. firma przeznaczyła na akwizycje ok. 170 mln zł. W segmencie e-commerce już wcześniej, w drugiej połowie 2014 roku, kupiła Domodi.pl i Homebook.pl oraz obecną także w tym segmencie Grupę Money.pl, natomiast po debiucie giełdowym - w drugiej połowie ub.r. porównywarki ofert finansowych Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl, agregator odzieżowy Allani oraz spółkę Enovatis, a w marcu br. - porównywarkę finansową TotalMoney.pl.
Według badania gemiusAudience w kwietniu br. strony Grupy Wirtualna Polska zanotowały 20,05 mln użytkowników, w tym 17,81 mln na komputerach i 11 mln w internecie mobilnym.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska za 22 mln zł kupiła trzy czwarte udziałów Nocowanie.pl
fakt - idą za ciosem!