SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska za 22 mln zł kupiła trzy czwarte udziałów Nocowanie.pl

Grupa Wirtualna Polska zawarła umowę kupna 75 proc. udziałów serwisu pośrednictwa noclegowego Nocowanie.pl. Wartość transakcji to 22 mln zł.

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska HoldingJacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding

- Wirtualna Polska nie tylko umacnia swoją pozycję lidera na rynku e-commerce’u turystycznego, ale również zmniejsza ryzyko krótkoterminowych wahań przychodów z powodu zawirowań w turystyce zagranicznej. Dołącza do nas zespół ekspertów turystyki krajowej, który będziemy wspierać w dalszym wzroście, napędzanym zmieniającymi się nawykami zamawiania usług noclegowych przez Polaków - uzasadnia tę akwizycję Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.

W maju br. świderski zapowiadał, że Wirtualna Polska szykuje kolejne przejęcia w segmencie e-commerce, uzasadniając, że rozwija się on szybciej niż reklama internetowa i jest mniej narażony na zmiany koniunkutury makroekonomicznej.

- Nocowanie.pl to atrakcyjny biznes o solidnych fundamentach. Charakteryzuje go nie tylko zwiększająca się dynamicznie aktywność użytkowników, co przekłada się na wzmocnienie pozycji negocjacyjnej w relacji z klientami, ale także rosnący z roku na rok wskaźnik odnowień abonamentów. Ta rosnąca retencja klientów świadczy o jakości oferowanych usług, co przekłada się na dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów spółki - dodaje Grzegorz Czapski, wiceprezes ds. rozwoju Wirtualnej Polski.

Nocowanie.pl to największy marketplace obiektów noclegowych na polskim rynku, działający w modelu abonamentowym, pozwalającym uzyskiwać znaczne i z natury stabilne przychody z systematycznie rosnącej liczby wskazanych wyżej podmiotów. Nocowanie.pl obejmuje szeroką ofertę obiektów, dociera m.in. do właścicieli pokoi gościnnych, kwater agroturystycznych i apartamentów.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy, zakończonych w kwietniu br., firma zanotowała 8 mln zł wpływów oraz wynik EBITDA w wysokości 3,3 mln zł. W zeszłorocznym okresie wakacyjnym strony Grupy Nocowanie.pl miały 1,62 mln realnych użytkowników i 41,1 mln odsłon w czerwcu, 2,17 mln użytkowników i 63,7 mln odsłon w lipcu oraz 1,46 mln użytkowników i 37,2 mln odsłon w sierpniu.

- Dzięki współpracy z Grupą Wirtualna Polska będziemy mogli dotrzeć do dużo szerszego grona użytkowników i zaproponować usługi na jeszcze wyższym poziomie. Znaczenie ma również możliwość współpracy z innymi serwisami e-commerce’owymi Grupy WP, co pozwoli zarówno na wymianę know-how, jak i rozszerzenie oferty o nowe, wspólnie stworzone produkty - tłumaczy Kamil Ruciński, prezes Nocowanie.pl.

W grudniu ub.r. Wirtualna Polska za 83,6 mln zł kupiła spółkę Enovatis, do której należą serwisy Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl. - Widzimy wiele korzyści płynących z dopełnienia zakupu wakacje.pl przez nocowanie.pl. Obie marki są liderami w swoich segmentach rynku w Polsce i systematycznie wzmacniają pozycję. Wraz z bogaceniem się społeczeństwa zwiększa się częstotliwość wyjazdów turystycznych. Polacy coraz częściej decydują się na jeden wyjazd zagraniczny uzupełniony dodatkowo kilkoma wyjazdami krajowymi oraz krótkimi, aktywnymi city-breaks. Komplementarna oferta serwisów pozwala nam na zaadresowanie tego trendu – przekonuje Grzegorz Czapski.

W pierwszym kwartale br. Wirtualna Polska Holding zanotowała 88,45 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 8,18 mln zł zysku netto. Z myślą o kolejnych przejęciach spółka w lutym br. powiększyła swój limit kredytowy o 50 mln zł.

Od wejścia na giełdę w maju ub.r. firma przeznaczyła na akwizycje ok. 170 mln zł. W segmencie e-commerce już wcześniej, w drugiej połowie 2014 roku, kupiła Domodi.pl i Homebook.pl oraz obecną także w tym segmencie Grupę Money.pl, natomiast po debiucie giełdowym - w drugiej połowie ub.r. porównywarki ofert finansowych Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl, agregator odzieżowy Allani oraz spółkę Enovatis, a w marcu br. - porównywarkę finansową TotalMoney.pl.

Według badania gemiusAudience w kwietniu br. strony Grupy Wirtualna Polska zanotowały 20,05 mln użytkowników, w tym 17,81 mln na komputerach i 11 mln w internecie mobilnym.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska za 22 mln zł kupiła trzy czwarte udziałów Nocowanie.pl

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zgred
Nie zasypują gruszek w popiele. A gdzie Onet w tym?
odpowiedź
User
yo
(przysłowie brzmi - "nie zasypiaj gruszek w popiele")

fakt - idą za ciosem!
odpowiedź
User
gaston
...jak to kiedyś walnie, to huk będzie słychać w Dolinie Krzemowej.
odpowiedź