Wirtualna Polska przed Facebookiem, a Gazeta.pl przed OLX. Strony Media Expert i RTV Euro AGD z rekordami (Gemius/PBI z grudnia)
W grudniu ub.r. serwisy Wirtualnej Polski miały więcej polskich użytkowników niż Facebook, a Grupa Gazeta.pl niż Grupa OLX. Rekordowe zasięgi zanotowły witryny sieci sklepów Media Expert i RTV Euro AGD.
Według badania Gemius/PBI strony i aplikacje internetowe Google’a w minionym miesiącu odwiedziło 26,27 mln polskich internautów (czyli 94,92 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju). Wykonali tam 8,73 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędził średnio 27 minut i 12 sekund. Miesiąc wcześniej te witryny i aplikacje zanotowały 26,58 mln odwiedzających i 7,8 mld odsłon.
Na drugie miejsce awansowała Grupa Wirtualna Polska (21,52 mln użytkowników i 2,81 mld odsłon), wyprzedając Facebooka (21,34 mln użytkowników i 3,77 mld odsłon), natomiast Grupa Gazeta.pl (16,32 mln odwiedzających i 525,85 mln odsłon) wysunęła się przed Grupę OLX (16,26 mln użytkowników i 4,19 mld odsłon).
Po ponad 20 minut przeciętnego czasu korzystania przez dobę oprócz Google’a zanotowały Grupa Wirtualna Polska (26 minut i 34 sekundy), Facebook (23 minuty i 50 sekund), Grupa TVN (22 minuty i 38 sekund), Grupa Interia.pl (21 minut i 57 sekund) oraz Grupa OLX (21 minut i 32 sekundy). Natomiast w przypadku Grupy Edipresse ten wskaźnik wyniósł jedynie 2 minuty i 9 sekund, a w przypadku Grupy Polska Press - 3 minuty i 2 sekundy.
Serwisy Media Expert i RTV Euro AGD w czołówce
W czołowej dwudziestce znalazły się sklepy internetowe dwóch sieci elektromarketów. Mediaexpert.pl zanotował 8,74 mln użytkowników i 104,79 mln odsłon, a Euro.com.pl - 8,13 mln użytkowników i 101,25 mln odsłon. Obie miały rekordowy zasięg, rok wcześniej Mediaexpert.pl miał 8,44 mln odwiedzających i 30,05 proc. zasięgu, a Euro.com.pl - 7,68 mln użytkowników i 27,33 proc. zasięgu.
Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w grudniu na 27,7 mln (przed rokiem było ich 28 mln), z czego 22,9 mln korzystało z sieci na komputerach, a 23,4 mln na smartfonach i tabletach (wobec odpowiednio 23 i 23,5 mln rok wcześniej).
Google.com odwiedziło 25,58 mln polskich internautów, wykonując 7,56 mld odsłon oraz spędzając w ciągu doby średnio 25 minut i 49 sekund, natomiast na Google.pl 13,69 mln odwiedzających wygenerowało 1,09 mld odsłon oraz spędziło przez dobę przeciętnie 13 minut i 17 sekund.
Allegro.pl miało 17,43 mln użytkowników i 1,38 mld odsłon, WP.pl - 17,18 mln użytkowników i 1,79 mld odsłon, a Onet.pl - 17 mln użytkowników i 1,37 mld odsłon. Ta pierwsza domena zanotowała 11 minut i 58 sekund średniego dobowego czasu korzystania, druga - 24 minuty i 6 sekund, a trzecia - 18 minut i 48 sekund.
Ponad 20 minut przeciętnego czasu spędzonego przez internautę w ciągu doby oprócz Google.com i Facebooka zanotowało o2.pl (22 minuty i 44 sekundy).
Na komputerach YouTube przed Facebookiem
Tylko na komputerach Grupa Google miała 21,4 mln użytkowników, 2,67 mld odsłon oraz 26 minut i 41 sekund średniego czasu korzystania. Na YouTubie 17,08 mln internautów wykonało 567,48 mln odsłon i spędziło przez dobę średnio 13 minut i 20 sekund, a na Facebooku - 15,83 mln użytkowników wygenerowało 924,54 mln odsłon oraz korzystało przeciętnie przez 21 minut i 31 sekund przez dobę.
W przypadku Grupy TVN średni dobowy czas korzystania wyniósł 31 minut i 37 sekund, w przypadku Grupy Wirtualna Polska - 27 minut i 39 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 27 minut i 16 sekund.
Google.com na komputerach odwiedziło 20,25 mln internautów, wykonując 2,14 mld odsłon oraz korzystając w ciągu doby średnio przez 25 minut i 40 sekund, a Google.pl zanotowało 10,76 mln użytkowników, 504,99 mln odsłon oraz 13 minut i 35 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania.
Na Facebooku odwiedzający spędził w ciągu doby średnio 21 minut i 31 sekund, na WP.pl - 23 minuty i 37 sekund, na o2.pl - 25 minut i 31 sekund.
1 2
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska przed Facebookiem, a Gazeta.pl przed OLX. Strony Media Expert i RTV Euro AGD z rekordami (Gemius/PBI z grudnia)