Duży wzrost oglądalności telewizji w Wielkanoc. „Fakty” i „Rolnik szuka żony” hitami
Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję o 73 minuty dłużej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją była TVP1, a najwięcej widzów zgromadziły „Fakty”, „Rolnik szuka żony” oraz „Uwaga! Koronawirus”.
Najchętniej oglądaną pozycją programową między 11 a 13 kwietnia br. były „Fakty”, które w wielkanocny poniedziałek w TVN obejrzało 3,54 mln widzów, co przełożyło się na 20,63 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajął zerowy odcinek siódmej serii reality-show „Rolnik szuka żony”. Produkcję w niedzielny wieczór w TVP1 śledziło 3,42 mln widzów (21,41 proc. udziału).
Podium uzupełnia kilkuminutowy magazyn „Uwaga! Koronawirus” z widownią w TVN na poziomie 2,95 mln osób. W czołowej piątce znalazły się jeszcze inne dzienniki: „Teleexpress” TVP1 (2,91 mln widzów) i „Wiadomości” Jedynki (2,86 mln).
Wśród 10 najpopularniejszych programów Jedynka umieściła sześć tytułów, dwie pozycje nadane zostały w TVN, a po jednej - w Polsacie i TVP2.
W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce też należało do „Faktów” TVN, które zgromadziły tutaj 1,46 mln widzów i miały 21,02 proc. udziału w rynku.
Druga lokata przypadła programowi „Uwaga! Koronawirus” z widownią w TVN na poziomie 1,30 mln osób, a podium uzupełnia pokazany w Polsacie dziennik „Wydarzenia” (1,15 mln widzów).
W tym rankingu pięć pozycji zajęły audycje pokazane w TVN, po dwie - w Polsacie i TVP1, a jedna - w TVN7.
TOP 10 programów w grupie wiekowej 16-59.
Liderem TVP1
Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy była TVP1 z udziałem na poziomie 10,35 proc., która względem ubiegłorocznych Świąt zanotowała wzrost wyniku o 29,05 proc. W 2019 roku stacja była druga.
Na drugiej pozycji znalazł się TVN z wynikiem na poziomie 7,14 proc., wyższym o 0,71 proc. Stacja awansowała z czwartego miejsca.
Z pierwszej na trzecią lokatę spadł Polsat (6,88 proc.; - 32,75 proc.). Oczko niżej znalazła się Dwójka, która przed rokiem była trzecia (5,49 proc.; - 25,81 proc.).
Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem był Polsat, którego udział wyniósł 8,94 proc., po spadku o 24,04 proc.
Na reklamy w telewizji podczas Świąt zdecydowanie najwięcej wydała Grupa Polsat - jej wydatki w okresie od 11 do 13 kwietnia wyniosły 9,20 mln zł. Drugie miejsce zajęła Telewizja Polsat (6,94 mln zł), a trzecie należało do Aflofarm (również 6,94 mln zł).
Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję średnio przez 6 godzin, 6 minut i 38 sekund, czyli o aż 1 godzinę i 13 minut dłużej niż rok wcześniej (w tym roku względem poprzedniego Wielkanoc wypadła 1 tydzień wcześniej).
W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.
Dołącz do dyskusji: Duży wzrost oglądalności telewizji w Wielkanoc. „Fakty” i „Rolnik szuka żony” hitami