SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Pytanie na śniadanie” liderem programów śniadaniowych w 2019 roku. Na drugie miejsce spadło „Dzień dobry TVN”

Największą oglądalność spośród programów śniadaniowych w 2019 roku miało „Pytanie na śniadanie”, które wyprzedziło konkurencyjne „Dzień dobry TVN”. W grupie komercyjnej na czele utrzymał się magazyn telewizji TVN - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 roku średnia oglądalność „Pytania na śniadanie” wyniosła 492 tys. osób przy 10,19 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Magazyn na pozycję lidera awansował z drugiej lokaty. Program TVP2 miał o 39 tys. widzów więcej niż rok wcześniej.

„Pytanie na śniadanie” od 2 września ub.r. emitowane jest o godz. 7.15, a więc o 40 minut wcześniej niż przedtem.

Na drugie miejsce spadło konkurencyjne „Dzień dobry TVN”, które w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 449 tys. osób, co przełożyło się na 9,31 proc. udziału. Rok wcześniej magazyn TVN śledziło 521 tys. widzów przy udziale wynoszącym 10,78 proc. Oznacza to spadek wynoszący 72 tys. oglądających. „Dzień dobry TVN” od 31 sierpnia ub.r. zaczyna się o godz. 7.30 (wcześniej magazyn startował o 8.00).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Trzeci był magazyn „Nowy dzień z Polsat News”, który niezmiennie pokazywany jest w Polsacie codziennie o godz. 6.00. W 2019 roku jego widownia wyniosła 330 tys. osób, a jego udział - 11,53 proc. (najwyższy spośród wszystkich analizowanych programów). Program ten względem analogicznego okresu rok wcześniej stracił 4 tys. widzów. „Nowy dzień z Polsat News” można równolegle również oglądać w newsowym kanale Telewizji Polsat.

Grupa komercyjna dla „Dzień dobry TVN”

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 będący liderem zestawienia magazyn „Dzień dobry TVN” w 2019 roku miał 208 tys. widzów (względem 2018 roku spadek o 49 tys. oglądających).

Drugie też było „Pytanie na śniadanie” (największy w zestawieniu wzrost - o 38 tys. do 190 tys. oglądających), a trzeci - „Nowy dzień z Polsat News” (do góry o 1 tys. do 132 tys.).

Dane oglądalności dla grupy 16-59.

W 2019 roku spadł czas oglądania telewizji

W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 16 minut i 4 sekundy. W porównaniu do 2018 roku jest to mniej o 1 minutę i 4 sekundy, a do 2016 - o 2 minuty i 28 sekund - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, które otrzymał portal Wirtualnemedia.pl.

Liderem Polsat

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w całym 2019 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem 2018 roku zmniejszył się o 3,71 proc. i wyniósł 9,85 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem była TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,51 proc. do 9,68 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w 2019 roku wyniósł 8,45 proc., po spadku względem analogicznego okresu ub.r. o 9,91 proc.

Kolejną lokatę zajęła TVP2 (stacja ta miała 8,34 proc. udziału; do góry o 2,21 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 37,50 proc. w 2018 roku do 36,32 proc. w 2019 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,47 proc., po wzroście o 7,97 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,72 proc.; spadek o 10,58 proc. - największy w top 10), TVP Info (3,64 proc.; + 6,12 proc. - drugi największy wzrost w top 10), TV Puls (3,50 proc.; + 2,94 proc.), TVN7 (3,21 proc.; - 0,93 proc.) i TTV (2,24 proc.; + 4,67 proc.).

Grupa komercyjna dla TVN

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,06 proc., po spadku o 9,27 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w ubiegłym roku zmniejszył się o 3,33 proc. do 11,02 proc.

Podium uzupełnia Dwójka (+ 4,37 proc. do 7,16 proc.), a czwarta była Jedynka (- 6,28 proc. do 6,27 proc.).

Czołową piątkę zajął awansujący z szóstej lokaty kanał TV Puls (3,79 proc.; wzrost o 4,70 proc.). Z siódmego na szóste miejsce awansowała Siódemka, która w zeszłym roku została doinwestowana przez Telewizję TVN (3,65 proc.; wzrost o 7,99 proc.)

Dane najchętniej oglądanych stacji w grupie 16-59 lat.

Największą widownię w 2019 roku zgromadził serial „M jak miłość” z 8 stycznia. Miał on średnio 5,81 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 37,06 proc.

Drugie miejsce należało do „Teleexpress” Jedynki, który 3 lutego na antenie tej stacji obejrzało 5,42 mln widzów (35,38 proc. udziału).

Na trzeciej pozycji uplasowała się transmisja konkursu PŚ w skokach narciarskich z 13 stycznia. Relację z zawodów z Val di Fiemme w samej TVP1 śledziło 5,37 mln osób (35,30 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1, gdzie oglądało go dodatkowe 910 tys. i 500 tys. osób (łącznie było to 6,78 mln widzów).

Piąta była transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 24 marca, w którym nasza drużyna grała z Łotwą. Relację w samej TVP1 oglądało 5,11 mln widzów, co przełożyło się na 32,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze TVP Sport (miał on tam 1,24 mln oglądających) oraz Polsat Sport (620 tys.). Łącznie pojedynek na trzech antenach zgromadził 6,97 mln widzów.

Szóstą lokatę zajął pokazany 24 listopada finał 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior. W TVP1 miał on średnio 5 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 36,58 proc. Dodatkowo w TVP ABC Eurowizję Junior 2019 śledziło średnio 280 tys., a w TVP Polonia było to 99 tys.

Dwa oczka niżej uplasował się trwający ponad 5 godzin „Sylwester marzeń z Dwójką”, który w tej stacji śledziło 4,92 mln widzów (35,30 proc.).

Wśród 10 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 8 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Dwie lokaty należały do programów TVP2. Spośród poszczególnych kategorii programowych pięć pozycji w top 10 zajęły transmisje sportowe.

Wśród programów rozrywkowych najwięcej widzów zgromadził reality-show „Rolnik szuka żony”, którego odcinek z 1 grudnia śledziło 4,23 mln widzów. Z kolei na czele filmów znalazł się kultowy „Kevin sam w domu” (emisja 24 grudnia w Polsacie; 3,76 mln widzów).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Dołącz do dyskusji: „Pytanie na śniadanie” liderem programów śniadaniowych w 2019 roku. Na drugie miejsce spadło „Dzień dobry TVN”

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Miro
W 16-49 liderem DD TVN
odpowiedź
User
Karolina
Kinga, dajesz poczucie profesjonalizmu
odpowiedź
User
PatoTV
Chajzerowanie TVNu sprawia, że nie tylko ręce, ale i słupki oglądalności opadają.
odpowiedź