SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Więcej świata” - nowy magazyn „Gazety Wyborczej” dostępny raz w miesiącu. Wzrost ceny do 4,99 zł

We wtorek 22 maja br. wraz z „Gazetą Wyborczą” (Agora) ukazał się pierwszy numer magazynu „Więcej świata”, który przygotowano dla czytelników zainteresowanych informacjami z zagranicy. Dodatek przedstawia teksty m.in. wiodących europejskich dzienników zrzeszonych w sojuszu Leading European Newspaper Alliance (LENA).  W związku z tym zmieni się cena dziennika - rośnie z 2,99 zł do 4,90 zł.

Pod koniec kwietnia br. "Gazeta Wyborcza" przystąpiła do klubu prasowego LENA i m.in. dzięki tej współpracy stworzyła nowy serwis Wyborcza.pl/wiecejswiata. Od 22 maja br. treści te będą dostępne także w tradycyjnej formie - jako magazyn "Więcej świata" będą ukazywać się z "Gazetą Wyborczą" raz w miesiącu, we wtorki.

- Czytelnicy "Gazety Wyborczej", co wynika z badań czytelnictwa i listów do redakcji, chcą więcej informacji o świecie, polityce europejskiej oraz globalnych procesach społecznych i ekonomicznych. Trudno wyobrazić sobie ciekawsze oczekiwania wobec redakcji. Czytelnicy chcą więcej świata, więc nasza odpowiedź jest prosta - "Więcej świata", w wydaniach papierowych i cyfrowych - komentuje zmianę Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej".

Na 24 stronach wydania "Więcej świata" czytelnicy znajdą teksty od redakcji "Gazety Wyborczej", artykuły z dużych europejskich mediów (członków LENA) oraz teksty z "The Wall Street Journal", z którym "Gazeta Wyborcza" współpracuje od 2017 r. Publikacje będą dotyczyły rozmaitych zagadnień - od technologii, poprzez tematy społeczne i polityczne, po rozmowy z gwiazdami kina.

Redaktorem naczelnym magazynu jest Mariusz Kania, odpowiedzialny także za serwis Więcej świata działający na Wyborcza.pl.

Od wtorku zmieni się cena dziennika - wydania "Gazety Wyborczej" z magazynem "Więcej świata" będą kosztować 4,99 zł (poprzednio 2,99 zł).

Ukazanie się magazynu wspiera kampania promocyjna: autopromocja na łamach "Gazety Wyborczej" i na serwisie Wyborcza.pl, promocja w internecie oraz w radiu (TOK FM).

„Gazeta Wyborcza” to pierwsza redakcja z Polski, która dołączyła do grona założycieli LENA - są nimi „Die Welt”, „El País”, „La Repubblica”, „Le Figaro”, „Le Soir”, „Tages-Anzeiger” i „Tribune de Genève”.

W 2017 r. „Gazeta Wyborcza” została partnerem francusko-niemieckiej telewizji Arte, niemieckiej telewizji RBB, europejskiego portalu newsowego EURACTIV i firmy Google oraz nawiązała współpracę z „The Wall Street Journal”. W ramach tego ostatniego procesu polscy czytelnicy mogą wykupić dostęp do cyfrowych treści „WSJ”, a na łamach „GW” i Wyborcza.pl publikowane są tłumaczenie wybranych artykułów z „WSJ”.

Według danych ZKDP w lutym br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 98 192 egz., o 18 proc. mniej niż rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: „Więcej świata” - nowy magazyn „Gazety Wyborczej” dostępny raz w miesiącu. Wzrost ceny do 4,99 zł

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Xcv
To robi wrazenie te ich dzialania do agregacji najwiekszej ilosci najlepszej jakosci tresci. ARTE, Wsj i teraz Lena to przeciez creme de la creme swiaowych mediow...
0 0
odpowiedź
User
Barbra
Dlaczego mam płacić za przedruki z zagranicznych mediów, które mogę znaleźć w necie?
0 0
odpowiedź
User
xcv
Dlaczego mam płacić za przedruki z zagranicznych mediów, które mogę znaleźć w necie?
Bo to kolejny super pomysł jak podnosząc cenę zwiększyć przychody przy lawinowo spadającej sprzedaży. Stare numery
0 0
odpowiedź