Więcej reklam wody mineralnej w prasie i na outdoorze, mniej w telewizji. Liderem Żywiec Zdrój
Producenci wody mineralnej mniej w tym roku wydają na reklamy w telewizji, inwestując w zamian więcej w pozostałych tradycyjnych mediach. W największym stopniu zintensyfikowali swoje działania na outdoorze, w magazynach i kinach. Zdecydowanym liderem w tej branży pod względem wydatków reklamowych jest Żywiec Zdrój (Grupa Danone).
W pierwszej połowie br. producenci wody mineralnej wydali na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) blisko 82 mln zł, o 8,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Zdecydowaną większość tego budżetu jak zwykle ulokowali w telewizji, jednak w skali roku wydatki w tym medium zredukowali o 6,3 proc., do 63,7 mln zł. Reklam wody mineralnej było więcej niż rok wcześniej w pozostałych mediach.
Marketerzy z tej branży 5,7 mln zł wydali na promocję swoich marek na nośnikach reklamy zewnętrznej (268,7 proc. więcej niż rok wcześniej). W magazyny zainwestowali 4,8 mln zł (143,9 proc. więcej), a w kinach - 4,7 mln zł (111,9 proc. więcej). Stacje radiowe na reklamach wody mineralnej zarobiły 2,6 mln zł (34,3 proc. więcej niż rok temu), a gazety 164,9 tys. zł (370,2 proc. więcej).
Wydatki producentów wody na reklamę w mediach (dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2014 |
I-VI 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
67 944 676 zł |
63 695 801 zł |
-6,3 |
Radio |
1 899 872 zł |
2 551 357 zł |
34,3 |
Gazety |
35 076 zł |
164 930 zł |
370,2 |
Magazyny |
1 975 736 zł |
4 819 701 zł |
143,9 |
Outdoor |
1 545 798 zł |
5 699 245 zł |
268,7 |
Kina |
2 195 627 zł |
4 653 083 zł |
111,9 |
Indoor |
23 400 zł |
115 500 zł |
393,6 |
Razem |
75 620 185 zł |
81 799 617 zł |
8,2 |
Zdecydowanym liderem wydatków w branży jest Żywiec Zdrój, producent wody Żywiec. Na wsparcie marketingowe swoich produktów wydał 28,4 mln zł, ponad dwukrotnie więcej niż jego konkurenci. Zwiększyła wydatki w skali roku o 94,1 proc.
Marketer w tym roku dość wcześnie rozpoczął swoje aktywności w mediach. Już w lutym promował Żywiec-Zdrój Smako-Łyk kampanią pod hasłem „Walentynkowe wyznania”. Z początkiem kwietnia wystartował z akcją reklamującą nowe warianty Żywiec-Zdrój gaz z sokiem. Z kolei na początku czerwca rozpoczęła się wizerunkowa kampania tej marki wody, a dwa tygodnie później wystartowały działania pod hasłem „Odkryj swoją owocową stronę!” wspierające Żywiec-Zdrój Smako-Łyk.
Najwięksi reklamodawcy mediów w kategorii wody mineralnej |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2014 |
I-VI 2015 |
zmiana proc. |
Żywiec Zdrój |
14 630 795 zł |
28 392 476 zł |
94,1 |
Coca-Cola Poland Services |
7 069 752 zł |
12 142 879 zł |
71,8 |
Nestle Waters |
14 603 577 zł |
10 226 572 zł |
-30 |
Drugim największym reklamodawcą w kategorii producentów wody mineralnej pierwszej połowy tego roku była Coca-Cola Poland Services, właściciel marki wody mineralnej Kropla Beskidu i smakowej wody Kropla. W kwietniu br. marketer rozpoczął kampanię, w której zwrócił uwagę na nowe pozycjonowanie i odświeżone etykiety Kropli Beskidu, budując wizerunek marki jako „czysta strona życia”. W ostatnim tygodniu czerwca natomiast Coca-Cola wspierała działaniami reklamowymi rynkowy debiut nowej wody smakowej Kropla.
Trzecie miejsce w zestawieniu największych reklamodawców wśród producentów wody mineralnej należy w tym roku do Nestle Waters Polska, właściciela m.in. marki Nałęczowianka. Ten marketer jako jedyny z czołowej trójki zmniejszył nakłady reklamowe - o 30 proc., do 10,2 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Więcej reklam wody mineralnej w prasie i na outdoorze, mniej w telewizji. Liderem Żywiec Zdrój