Więcej reklam banków w radiu, na outdoorze i kinach. ING i Mastercard z największymi budżetami
Firmy z sektora bankowego w styczniu wydały na reklamę blisko 13 proc. więcej niż rok temu. Zwiększyły obecność reklamową w radiu, kinach i na outdoorze, a ograniczyły ją w telewizji i prasie. Liderem wydatków był ING Bank Śląski.
W styczniu br. firmy z branży bankowej wydały na reklamę w mediach pozainternetowych 51,4 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto). Było to 12,7 proc. więcej niż w styczniu ub.r.
Najwięcej przeznaczyły na reklamę w telewizji - bo 25,3 mln zł. Było to jednak blisko 20 proc. mniej niż rok temu. Banki ograniczyły też wydatki na reklamę w dziennikach - o 64,6 proc. (do niespełna miliona złotych) i magazynach - o 3,6 proc. (do 4,1 mln zł).
Część z tych budżetów bankowcy przesunęli do radia, kin i na nośniki reklamy zewnętrznej. Wydatki banków w radiu w styczniu br. były 123,9 proc. wyższe rok do roku i wyniosły 10,2 mln zł. Branża reklamy zewnętrznej zarobiła na ich reklamach 7,5 mln zł (256,7 proc. więcej niż przed rokiem), a kina - 3,3 mln zł (771,3 proc. więcej).
Cennikowe wydatki reklamowe branży bankowej (dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I 2014 |
I 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
31 499 074 zł |
25 269 469 zł |
-19,8 |
Radio |
4 539 338 zł |
10 162 166 zł |
123,9 |
Gazety |
2 801 642 zł |
991 573 zł |
-64,6 |
Magazyny |
4 245 458 zł |
4 093 061 zł |
-3,6 |
Outdoor |
2 103 080 zł |
7 502 504 zł |
256,7 |
Kina |
383 252 zł |
3 339 463 zł |
771,3 |
Indoor |
3 900 zł |
10 700 zł |
174,4 |
razem |
45 575 744 zł |
51 368 936 zł |
12,7 |
Najwięcej spośród monitorowanych przez Kantar Media firm z branży bankowej wydał w styczniu br. na reklamy ING Bank Śląski. Promowana m.in. przez Marka Kondrata firma zostawiła w mediach 9,3 mln zł, o 13,5 proc. więcej niż rok temu. W styczniu br. ING Bank Śląski promował reklamami z Agatą Kuleszą konto oszczędnościowe (zobacz szczegóły)
Na pozycji reklamowego wicelidera wśród banków uplasowała się, pozycjonowana w monitoringu w tej kategorii firma Mastercard Europe z wydatkami przekraczającymi 8,6 mln zł (wzrost rok do roku o 1713,3 proc.). Mastercard w grudniu ub.r. rozpoczął kampanię promującą płatności mobilne Master Pass.
Trzecie miejsce na tym podium zajął mBank, który przeznaczył na reklamy nieco ponad 5 mln zł, ponad 90 proc. więcej w skali roku. W ostatniej kampanii promował nową opcję w ramach programu rabatowego mOkazje - 5 proc. zwrot za zakupy na stacjach Statoil (więcej o tym).
Największy wzrost wydatków spośród czołówki bankowych reklamodawców zanotował w omawianym okresie Bank BPH. Zwiększył on nakłady na promocję w mediach ponad dwudziestokrotnie - ze 175,7 tys. zł do 3,6 mln zł.
Cennikowe wydatki reklamowe branży bankowej |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I 2014 |
I 2015 |
zmiana proc. |
ING BANK ŚLĄSKI |
8 198 520 zł |
9 301 547 zł |
13,5 |
MASTERCARD EUROPE |
475 741 zł |
8 626 781 zł |
1713,3 |
MBANK |
2 636 724 zł |
5 016 637 zł |
90,3 |
EURO BANK |
2 520 311 zł |
4 438 541 zł |
76,1 |
BANK BPH |
175 734 zł |
3 630 871 zł |
1966,1 |
Dołącz do dyskusji: Więcej reklam banków w radiu, na outdoorze i kinach. ING i Mastercard z największymi budżetami