Wideo w polskim internecie: YouTube i długo nic, Wrzuta i Patrz w dół
YouTube jest zdecydowanie najpopularniejszym serwisem wideo w polskim internecie. Wśród pozostałych spore spadki odwiedzalności w skali roku zanotowały Wrzuta.pl i Patrz.pl.
Dane z Megapanelu PBI/Gemius przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w grudniu ub.r. YouTube odwiedziło 13,4 mln użytkowników z naszego kraju, zapewniając mu 70-pcoentowy zasięg w polskim internecie. Co więcej, w skali roku serwis zyskał 1,5 mln real users i 5,3 punktu proc. zasięgu. Ponieważ nie jest objęty audytem site-centric, nie wiadomo, ile odsłon wykonali na nim użytkownicy ani jak dużo czasu spędzili.
Serwisy wideo w grudniu 2011 (Megapanel PBI/Gemius) | |||||
serwis | real users | odsłony | zasięg | czas [godz] | czas na RU [godz:min:s] |
youtube.com | 13 407 200 | - | 70,15% | - | - |
wrzuta.pl | 4 438 609 | 114 642 913 | 8,16% | 2 568 428 | 00:34:43 |
dailymotion.com | 1 048 052 | - | 5,48% | - | - |
patrz.pl | 1 020 769 | 8 878 815 | 5,34% | 89 992 | 00:05:17 |
vimeo.com | 643 701 | - | 3,37% | - | - |
metacafe.com | 195 782 | - | 1,02% | - | - |
Wśród pozostałych serwisów z treściami wideo zamieszczanymi przez użytkowników najpopularniejsza jest Wrzuta.pl, należąca do Grupy o2.pl. Jednak z roku na rok witryna straciła prawie 600 tys. real users i ponad 90 mln odsłon, a przeciętny użytkownik przebywał na niej 15 minut krócej. Spory spadek odwiedzalności - konkretnie 550 tys. real users i 2,6 mln odsłon - zanotował też Patrz.pl (Grupa Pino).
>>> Facebook lepszy od Gazeta.pl i Interia.pl - najlepszy strony internetowe w Polsce
Inne globalne serwisy wideo radzą sobie w Polsce nieporównanie gorzej niż YouTube - ponad milion użytkowników miesięcznie ma tylko Dailymotion.com. Przy czym w skali roku witryna zanotowała spadek odwiedzalności, podobnie jak Metacafe.com. Za to prawie 150 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej miało Vimeo.com.
Serwisy wideo rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) | ||||||
serwis | grudzień 2011 | grudzień 2010 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
youtube.com | 13 407 200 | - | 70,15% | 11 873 997 | - | 64,84% |
wrzuta.pl | 4 438 609 | 114 642 913 | 23,22% | 5 024 774 | 207 801 093 | 27,44% |
dailymotion.com | 1 048 052 | - | 5,48% | 1 220 521 | 7 485 086 | 6,67% |
patrz.pl | 1 020 769 | 8 878 815 | 5,34% | 1 574 599 | 11 504 218 | 8,60% |
vimeo.com | 643 701 | - | 3,37% | 498 459 | - | 2,72% |
metacafe.com | 195 782 | - | 1,02% | 354 391 | - | 1,94% |
Dołącz do dyskusji: Wideo w polskim internecie: YouTube i długo nic, Wrzuta i Patrz w dół
Pragnę nadmienić, że spryciarze.pl to serwis w którym odnajdziemy 16 000 wideoporadników i notuje powyżej 1 mln RU miesięcznie.