Wavemaker oficjalnie rusza w Polsce, na czele Izabela Albrychiewicz
We wtorek rozpoczyna działalność Wavemaker, agencja powstała w wyniku połączenie dwóch domów mediowych - MEC i Maxusa - działających w ramach GroupM (WPP). Kieruje nią Izabela Albrychiewicz, poprzednio szefowa domu mediowego MEC.
Izabela Albrychiewicz mówi, że "Wavemaker jest odpowiedzią na obecne i przyszłe potrzeby klientów'. Przywołuje zrealizowane na zlecenie agencji badanie wśród 79 czołowych polskich marketerów, z którego wynika, że według osób zarządzających marketingiem jednym z najważniejszych wyzwań marketingowych (38,7proc. wskazań) jest zrozumienie jak konsument podejmuje decyzje zakupowe - jaka jest jego ścieżka dochodzenia do decyzji zakupowej na korzyść danej marki i jak wpływają na tę decyzję działania marketingowe.
- Chcemy jako Wavemaker właśnie z tej perspektywy tworzyć rozwiązania marketingowe dla naszych klientów. Rozumienie ścieżki zakupowej z perspektywy konsumenta pozwala tworzyć rozwiązania łączące różne specjalizacje (media, kontent, dane, technologie) i mające wspólny jeden cel - wpływanie na decyzje zakupowe i generowanie wzrostu biznesów naszych klientów. Rozumiejąc istotność ścieżki zakupowej inwestujemy od lat w rozumienie tego obszaru. Wavemaker to światowy lider w zakresie badania ścieżki zakupowej: projekt badawczy ma charakter ciągły - do tej pory zbadano globalnie już ponad 375 tys. konsumentów na 35 rynkach oraz 72 kategorie produktowe - mówi Izabela Albrychiewicz.
Badanie potrzeb klientów agencji przeprowadzone w Polsce przez Wavemaker pokazało również, ze spośród rożnego rodzaju firm marketingowych to właśnie agencje mediowe są postrzegane jako szczególnie ważny dostawca usług marketingowych (otrzymały w sumie 90,7 proc. dla dwóch najwyższych wskazań skali od 1 do 5).
Pozycjonowanie Wavemaker jako agencji integrującej rozwiązania w obszarach takich jak media, kontent, technologia i dane koresponduje z deklaracją potrzeb marketerów. Marketerzy zapytani o to, w jakich obszarach przewidują wyraźne zwiększenie swoich inwestycji w najbliższej przyszłości wymienili na czołowych pozycjach reklamę w mediach cyfrowych - 75,9 proc.; kontent marketing - 65,8proc. oraz usługi związane z wykorzystaniem danych (strategie danowe: technologia; precyzyjne dotarcie do konsumenta itp. - 44,3proc..
Grupa WPP plany połączenia agencji MEC i Maxus ogłosiła na poziomie globalnym we wrześniu ub.r. W Polsce stanowisko CEO Wavemaker powierzono Izabeli Albrychiewicz, która dotychczas była szefową MEC w Polsce. Z kolei Jaromir Sroga, dotychczasowy CEO Maxusa, został head of transformation w polskim oddziale GroupM.
Dołącz do dyskusji: Wavemaker oficjalnie rusza w Polsce, na czele Izabela Albrychiewicz