SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W polskim internecie 79 proc. mniej reklam turystyki, więcej kampanii telekomunikacji i odzieży

W kwietniu br. liczba kampanii reklamowych firm turystycznych w polskim internecie zmalała rok do roku o 79,1 proc., reklam usług biznesowych - o 42,6 proc., a firm finansowych - o 31,6 proc. Wzrosła natomiast liczba reklam marek telekomunikacyjnych i odzieżowych.

Branża telekomunikacyjna i odzieżowa to jedyne, których komunikacja reklamowa w internecie w zeszłym miesiącu była intensywniejsza niż rok wcześniej. Według danych z systemu monitoringu AdReport liczba kampanii marek z tej pierwszej branży (jako kampanię określono działanie oparte na tym samym haśle lub odsyłające do tej samej strony docelowej) zwiększyła się o 9,9 proc., a w przypadku drugiej - o 1,5 proc.

Zdecydowanie największy spadek liczby kampanii internetowych zanotował sektor turystyczny - o 79,1 proc. W przypadku branży usług dla biznesu liczba kampanii zmalała o 42,6 proc., w sektorze finansowym - o 31,6 proc., a w farmaceutycznym - o 29,9 proc. W segmencie handlowym nastąpił spadek o 3,4 proc., w branży higieny i pielęgnacji - o 3,7 proc., a w branży komputerów i sprzętu audio-wideo - o 3,8 proc.

Mocno zmalała też szacowana kwota wydatków na reklamy internetowe. Branża sprzętu domowego i mebli obniżyła je o 62,5 proc., sektor farmaceutyczny - o 60,3 proc., usługi dla biznesu - o 57,5 proc., a segment nieruchomości - o 46,9 proc.

Nakłady zmalały także w branżach, które zrealizowały więcej kampanii niż przed rokiem: w sektorze telekomunikacyjnym - o 23,7 proc., a w odzieżowym - o 11,9 proc. Oznacza to, że realizowano akcje o mniejszym zasięgu niż w kwietniu ub.r.

W przypadku czterech branż najbardziej dotkniętych kryzysem wynikającym z epidemii na Gazeta.pl liczba zrealizowanych kampanii z kwietniu zmalała o 59,4 proc., a na Interii - o 55 proc. Za to na WP.pl spadek wyniósł znacznie mniej - 38,7 proc.

Na WP.pl tylko o 17 proc. spadła liczba kampanii z branży czasu wolnego, a na Onecie było o 18 proc. mniej kampanii marek finansowych.

System AdReport monitoruje reklamy display, mobile, wideo, mailingi i content marketingowe w ponad 5 tys. największych polskich serwisach internetowych.

Dołącz do dyskusji: W polskim internecie 79 proc. mniej reklam turystyki, więcej kampanii telekomunikacji i odzieży

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl