W 14 minut zebrano 10 tysięcy złotych na wydanie gry promującej szczepienia
Twórcy gry "Antyszczepionkowcy.biz" potrzebowali tylko 14 minut, by na jej wydanie zebrać 10 tysięcy złotych. Zbiórka trwa nadal w serwie Polak Potrafi.
Satyryczna gra "Antyszczepionkowcy.biz" powstała po to, by promować wiedzę na temat szczepień ochronnych, ale nie tylko.
- Produkt obnaża hipokryzję ruchów antyszczepionkowych, edukuje o wartości szczepień ochronnych oraz dostarczy rozrywki - piszą o grze pomysłodawcy.
"Antyszczepionkowcy.biz" to gra karciana dla 2 do 4 osób. Podczas trwającej od 15 do 45 minut dynamicznej rozgrywki gracze wcielają się w rolę hochsztaplerów rywalizujących o fotel Pierwszego Prezesa Naczelnej Izby Antyszczepionkowej.
Pomysłodawcy gry zapowiadali, że chcą sfinansować jej wydanie ze środków zebranych od internautów. Pierwotny cel zbiórki w serwisie Polak Potrafi to 10 tysięcy złotych - za tę kwotę można wydrukować 500 egzemplarzy gry.
10 tys. złotych w 14 minut
Jak poinformowali twórcy "Antyszczepionkowców.biz", zakładane 10 tysięcy złotych zebrano w 14 minut od startu zbiórki 16 marca. W poniedziałek suma przekroczyła już 62 tysiące złotych.
- Dodatkowe fundusze przekładają się na odblokowywanie kolejnych tzw. "progów". Dotychczas zgromadzone środki umożliwiają nam m.in. polepszenie jakości elementów gry i zgłoszenie jej na konferencje "Games for Health Europe" w Holandii. Kolejny próg, na który bardzo liczymy [60 tys. zł - w chwili publikacji materiału osiągnięty - przyp. red.], umożliwi nam podwojenie ilości szczepionek zakupionych w ramach naszej akcji - jeśli zostanie osiągnięty, to od każdego sprzedanego egzemplarza ufundujemy nie jedną, a dwie szczepionki na cele charytatywne - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Jakub Stefaniak, jeden z pomysłodawców gry.
Dzień przed rozpoczęciem zbiórki Patronat Honorowy nad grą objął Dawid Ciemięga, Lider Roku 2018 w Ochronie Zdrowia. Dołączył tym samym do m.in. Marka Posobkiewicza (Główny Inspektor Sanitarny MSWiA), Łukasza Durajskiego (przewodniczący Zespołu ds. Szczepień Okręgowej Izby Lekarskiej w Warszawie, znanego z Pogromcy medycznych mitów w TVN Style) oraz takich Instytucji jak Dolnośląska Izba Lekarska i Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu.
Gra najprawdopodobniej będzie sprzedawane we własnym zakresie przez pomysłodawców. Premierę zaplanowano na drugą połowę tego roku
Dołącz do dyskusji: W 14 minut zebrano 10 tysięcy złotych na wydanie gry promującej szczepienia