Vodafone: kupowanie mediów cyfrowych we własnym zakresie jest „zdecydowanie dobre”
Koncern Vodafone, który kilka miesięcy temu zdecydował się zająć planowaniem i zakupem mediów internetowych in-house, czyli we własnym zakresie bez udziału agencji mediowej (Wavemaker) ocenia, że strategia ta jest skuteczna. Przekonuje, że kupowanie mediów in-house powinno być bardziej skuteczne o 10-15 proc. w ciągu roku.
Sara Martins de Oliveira, globalny dyrektor marki i mediów w Vodafone zdradziła w rozmowie z serwisem Campaign, że firma utworzyła własne zespoły do kupowania mediów cyfrowych już na 11 rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Czechach, Rumunii, Egipcie i RPA, i zatrudniła w nich ok. 120 osób.
- Media dostępne do licytacji powinny być od 10 proc. do 15 proc. „bardziej efektywne” w pierwszym roku in-sourcingu, - powiedziała Oliveira. - Jeśli uda nam się to osiągnąć, co jest pierwszą wskazówką, to będzie to bardzo pozytywny wynik - powiedziała. Około 70 proc. poprawy wynika z wydajności mediów i 30 proc. z oszczędności.
Vodafone wydaje około 600 mln funtów rocznie na reklamę. Poprawa efektywności o 15 proc. ma pomóc zaoszczędzić dziesiątki milionów funtów.
Od czasu wprowadzenia zakupu mediów cyfrowych "in-house", Vodafone zrealizował w ten sposób 12 kampanii reklamowych. - Kluczowe wskaźniki wydajności są zdecydowanie dobre - naprawdę, bardzo dobre w każdym aspekcie- powiedziała Oliveira, wyjaśniając, w jaki sposób Vodafone porównał kluczowe wskaźniki wydajności, takie jak współczynnik klikalności i czas wyświetlania, z poprzednimi kampaniami.
Wskazała jako przykład kampanię „Future Job Finder” prowadzoną w dużej mierze na Facebooku. W tej kampanii udało się obniżyć koszt kliknięcia i osiągnąć 50 proc. wzrost liczby kliknięć oraz spowodować 66 proc. skrócenie czasu trwania sesji w porównaniu z poprzednią kampanią.
Obsługą mediową Vodafone zajmuje się agencja Wavemaker (GroupM/WPP). Mimo współpracy z tym domem mediowym, firma zdecydowała się na zakup mediów internetowych w ub.r. we własnym zakresie. Oliveira wyjaśnia, że stało się tak, ponieważ narzędzia do planowania i kupowania, które wcześniej były domeną agencji zewnętrznych, stały się łatwo dostępne dla reklamodawców.
Tzw. in-housing w zakupie mediów cyfrowych to rosnący trend. Także inne amerykańskie firmy telekomunikacyjne część mediów cyfrowych kupują we własnym zakresie, np. Sprint i T-Mobile.
Dołącz do dyskusji: Vodafone: kupowanie mediów cyfrowych we własnym zakresie jest „zdecydowanie dobre”