SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UPC Polska w II kwartale zyskała klientów. Telewizja z największym wzrostem, w dół telefonia stacjonarna

W drugim kwartale br. UPC Polska pozyskało 4,3 tys. nowych abonentów oraz 13,6 tys. subskrypcji cyfrowych. Baza klientów wzrosła do 1 494 300, a usług cyfrowych - do 3 198 200. Firma miała ok. 425 mln zł przychodów. - Pomimo bezprecedensowych wyzwań związanych z COVID19, nadal zdobywaliśmy zaufanie klientów i mocno poprawiliśmy kluczowe wskaźniki - komentuje Robert Redeleanu, prezes UPC Polska.

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Za najważniejsze wydarzenia w drugim kwartale spółka uznaje kontynuację programu #actingwithcare wspierającego klientów, pracowników i społeczności w czasie pandemii, a także zapewniającego dostęp do usług oraz benefity. Kluczowym było też - zdaniem zarządu spółki - majowe wprowadzenie internetu o prędkości 1 Gb/s do trzech nowych miast, co poszerzyło zasięg gigabitowej prędkości do ponad 2,5 miliona gospodarstw domowych w 62 miastach. Innymi ważnymi wydarzeniami było przyznanie certyfikatu najszybszej sieci ogólnopolskiej Ookla Speed Test, wzrost bazy klientów usług komórkowych o 6 tys. (do 22,2 tys.) oraz wprowadzenie innowacji produktowych: Chromecast i Airplay w aplikacji Horizon Go. Zasięg sieci poszerzono w drugim kwartale o 20,9 tys. nowych domostw, do 3 583 400 gospodarstw domowych.

- Pomimo bezprecedensowych wyzwań związanych z COVID19, w II kwartale 2020 roku nadal zdobywaliśmy zaufanie klientów i mocno poprawiliśmy kluczowe wskaźniki biznesowe, co przełożyło się na 2 lata nieprzerwanego wzrostu UPC Polska. Jestem dumny z wyjątkowego zaangażowania zespołu w zapewnienie klientom bezpieczeństwa i najwyższej jakości cyfrowych usług, w tym niezawodnego dostępu do internetu. Nasza sieć stanęła na wysokości zadania w czasie zwiększonego zapotrzebowania, zapewniając klientom najwyższą jakość, co potwierdził tytuł najszybszej sieci ogólnopolskiej UPC w niezależnych rankingach. Będziemy nadal zwiększać zasięg marki UPC, stale podnosząc satysfakcję korzystania z naszych cyfrowych usług milionom obecnych i nowych klientów w całym kraju - skomentował Robert Redeleanu, CEO UPC Polska.

Na koniec II kwartału 1 494 300 klientów UPC Polska korzystało z 3 198 200 usług cyfrowych. W pandemii klientom zaoferowano otwarte okna dla 17 kanałów, w tym wszystkich stacji dla dzieci oraz bezpłatny dostęp do bibliotek wideo na żądanie (MyPrime, Filmbox, FilmKlub). W swoim call center operator wprowadził dedykowaną ścieżkę dla klientów 60+, zaoferował na czas pandemii bezpłatny dostęp do internetu dla nauczycieli w ramach inicjatywy „Internet dla Edukacji”, a także rozszerzył specjalną edycję programu „UPC Future Makers”.

W drugim kwartale liczba użytkowników internetu od UPC Polska wzrosła o 8,9 tys. do 1 250 200, z czego 23,7 tys. to abonenci internetu 1 Gb/s. Liczba użytkowników modemu Connect Box wzrosła o 4,2 tys. w ciągu kwartału i o 779 tys. rok do roku, do poziomu 7319 tys. Średnia prędkość, z której korzystają klienci, osiągnęła 286 Mb/s.

Wzrosła też sprzedaż usługi telewizyjnej: w ujęciu kwartalnym nastąpił przyrost o 11,3 tys. do 1 287 300. Liczba użytkowników platformy Horizon, w porównaniu z poprzednim kwartałem, wzrosła o 6,9 tys. do 750,2 tys. Także UPC Biznes zanotowało wzrost bazy klientów i zrealizowało założony w budżecie poziom przychodów - informuje operator.

Zmalała natomiast popularność telefonii stacjonarnej - przez kwartał liczba subskrypcji malała o 6,5 tys. do 660,7 tys.

UPC Polska w okresie od kwietnia do czerwca br. poszerzyło zasięg swojej sieci gigabitowej o 20,9 tys. gospodarstw domowych do 3 583 400. Dzięki kolejnej umowie partnerskiej dotyczącej wykorzystania sieci powstających w ramach programu POPC, zasięg usług cyfrowych UPC poszerzy się w sumie o kolejne 1,7 mln gospodarstw domowych do 2023/2024.

W całym 2019 roku przychody UPC Polska zmalały do 425,7 mln dolarów, wobec 440,7 mln dolarów w 2018 roku. Biorąc pod uwagę osłabienie kursu dolara wobec złotego, w naszej walucie wpływy firmy zwiększyły się z 1,59 do 1,63 mld zł.

Dołącz do dyskusji: UPC Polska w II kwartale zyskała klientów. Telewizja z największym wzrostem, w dół telefonia stacjonarna

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tob
"Mocno poprawiliśmy kluczowe wskaźniki" czyli to co ważne dla nich: zysk i zarabianie na klientach. Z tym, co ważne dla klienta: bezawaryjność usług, stabilność i prędkość łącza internetowego już tak dobrze nie było. Internet znacznie wolniejszy, nawet o połowę od umownej prędkości. No ale wszystko w porządeczku przecież w umowie napisane, że gwarantują minimalną prędkość na poziomie 40 proc. umownej.
0 0
odpowiedź
User
Może
przy okazji zysków NARESZCIE apdejcik do Horizona, abu po latach w trybie eco spełniał obiecane w instrukcji parametry?
I nie potrzebny by był restart pradowy za każdym razem gdy chcesz obejrzeć nagranie sprzed kilku godzin?
Taka fanabejra.
0 0
odpowiedź
User
Kuba
Ta ich telefonia jest wciskana na siłę przy każdej umowie tv - internet. Klientów więcej, bo przepustowość łączy dramatycznie spada.
0 0
odpowiedź