Unilever bazuje tylko na energii z odnawialnych źródeł
Zakłady produkcyjne, biura, magazyny i centra dystrybucji należące do koncernu Unilever na kilku kontynentach zasilane są "czystą" energią.
Jeden z największych koncernów FMCG na świecie przyjął strategię ograniczania emisji dwutlenku węgla, by do 2030 roku całkowicie ją zneutralizować. W tym celu Unilever wspiera lokalne rynki energii odnawialnej. Wszystkie swoje budynki w Afryce, Azji, Europie, Ameryce Północnej i Łacińskiej zasila obecnie w 100 procentach energią pochodzącą z odnawialnych źródeł - rok wcześniej niż zakładano.
Koncern 38 proc. energii z sieci elektrycznych kupuje bezpośrednio od producentów, resztę z certyfikatów energii odnawialnej (REC).
Dzięki inwestycjom w programy efektywności energetycznej, Unilever zmniejszył zużycie energii o 28 proc. Od 2008 r. o połowę zredukował zaś emisję dwutlenku węgla na tonę produkcji.
– Katastrofa klimatyczna jest jednym z najpilniejszych wyzwań, z którymi wszyscy musimy się mierzyć – komentuje Marc Engel, dyrektor ds. łańcucha dostaw w Unileverze. – Nasz zespół ciężko pracował, aby zapewnić kontrakty na energię odnawialną dla naszych zakładów na pięciu kontynentach, przyspieszając realizację naszego celu, jakim jest zasilanie w 100% energią odnawialną. Przed nami jeszcze wiele pracy, ale mam nadzieję, że nasze osiągnięcie zainspiruje także innych do walki z globalnym ociepleniem i uda się je zatrzymać na poziomie 1,5 stopnia Celsjusza. Odnawialne jest wykonalne – dodaje.
Unilever wdraża proekologiczne rozwiązania
Unilever od kilku lat wprowadza rozwiązania, które mają zredukować ilość wytwarzanego plastiku.
W styczniu tego roku koncenr ogłosił partnerstwo z Loop. Ich działania opierają się na nowej technologii zakupów, która przeciwdziała marnowaniu się towarów. Produkty są wysyłane bezpośrednio do konsumentów, a następnie puste opakowania są zwracane i uzupełniane. Niektóre marki Unilevera opracowały nowe formaty produktów, jak na przykład dezodoranty w sztyfcie do wielokrotnego napełniania i tabletki do zębów zamiast pasty w tubce.
Firm jest także sygnatariuszem Polskiego Paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych. Dokument podpisali liderzy rynku wprowadzający produkty w opakowaniach z tworzyw sztucznych, firmy związane z łańcuchem wartości opakowań, a także organizacje branżowe i pozarządowe. Celem Paktu jest wypracowanie sposobów na bardziej zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych w polskiej gospodarce. Współpraca będzie opierała się na promocji dobrych praktyk i zachęcaniu innych firm do działania w tym zakresie.
Dołącz do dyskusji: Unilever bazuje tylko na energii z odnawialnych źródeł