Tylko „Rzeczpospolita" i „Parkiet” zyskały czytelników, „Przegląd Sportowy” najbardziej w dół
W styczniu 2015 roku spadki sprzedaży ogółem w skali roku zanotowały wszystkie dzienniki ogólnopolskie oprócz „Parkietu” i „Rzeczpospolitej”. Najwięcej straciły „Przegląd Sportowy” i „Gazeta Polska Codziennie”, a liderem pozostał „Fakt”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu 2015 roku wyniosła 324 940 egz., czyli 7,71 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 168 460 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 9,93 proc.
Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w styczniu br. zmalał o 3,92 proc. do 157 625 egz.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła w ciągu roku o 2,67 proc. Dziennik ten sprzedawał się w liczbie 57 891 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 57 742 egz., po spadku o 8,08 proc.
W styczniu ub.r. to „Dziennik Gazeta Prawna” był czwarty, a „Rzeczpospolita” zajmowała miejsce piąte.
Z kolei największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 14,87 proc. i wyniosła 5 005 egz. Ten wzrost to m.in. efekt udostępniania e-wydań dziennika dzień wcześniej przed ukazaniem się wersji papierowej. Rozwiązanie to wprowadzono w lutym ub.r.
- To rezultat strategii wydawcy, stawiającej na dystrybucję jakościowych treści głównie w kanale prenumeraty. Jest to dla nas gwarancja dotarcia do właściwego odbiorcy, który kupuje dzienniki dla ich zawartości merytorycznej a nie dołączanych dodatków budujących jednorazowy efekt sprzedaży - tak rosnące wyniki „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” komentuje Dariusz Bąk, prezes Gremi Business Communication.
Największy spadek w zestawieniu - wynoszący 13,82 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w styczniu br. wyniósł 28 555 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.
ZKDP | styczeń | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Fakt Gazeta Codzienna | 452 988 | 324 940 | 324 940 | 474 418 | 352 068 | 352 068 |
Gazeta Wyborcza | 262 383 | 185 962 | 168 460 | 278 300 | 208 968 | 187 032 |
Super Express | 264 861 | 158 345 | 157 625 | 260 743 | 164 776 | 164 056 |
Rzeczpospolita | 67 782 | 58 370 | 57 891 | 69 256 | 57 576 | 56 383 |
Dziennik Gazeta Prawna | 89 247 | 67 681 | 57 742 | 102 238 | 72 101 | 62 817 |
Przegląd Sportowy | 56 140 | 28 555 | 28 555 | 69 879 | 33 136 | 33 136 |
Gazeta Polska Codziennie | 61 465 | 18 969 | 18 967 | 86 416 | 21 785 | 21 783 |
Puls Biznesu | 15 078 | 13 968 | 10 644 | 17 093 | 15 877 | 11 214 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 10 186 | 5 402 | 5 005 | 10 145 | 4 907 | 4 357 |
1 2
Dołącz do dyskusji: Tylko „Rzeczpospolita" i „Parkiet” zyskały czytelników, „Przegląd Sportowy” najbardziej w dół