SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko „Fakt” notuje wzrost czytelnictwa wśród dzienników

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, który zwiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą” - wynika z badania PBC General za okres od kwietnia do września 2014 roku, zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w II i III kwartale 2014 roku sięgało 12,29 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,82 proc. Oznacza to jedyny wzrost w zestawieniu, wynoszący 0,47 pkt. proc.

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,77 pkt. proc. do 8,63 proc. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 4,77 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,40 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się dziennik „Metro” (Agora), którego wynik czytelnictwa zmalał o 0,92 pkt. proc. do poziomu 3,03 proc.

Wiek: 15-75 lat

kwiecień 2014 : wrzesień 2014

kwiecień 2013 : wrzesień 2013

Tytuł

procent respondentów

Fakt

12,29%

11,82%

Gazeta Wyborcza

8,63%

10,40%

Super Express

4,77%

5,17%

Metro

3,03%

3,95%

Przegląd Sportowy

2,99%

3,63%

Rzeczpospolita

2,09%

2,69%

Dziennik Gazeta Prawna

1,71%

1,81%

Nasze Miasto

1,22%

1,22%

Gazeta Podatkowa

0,56%

0,66%

Sport

0,49%

0,58%

Puls Biznesu

0,22%

0,32%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,09%

0,20%


PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie siedem z dwunastu dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, jeden tytuł zanotował taki sam wynik, a pozostałe pięć odnotowało niższe wskaźniki. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Gazeta Podatkowa”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, takim samym - „Nasze Miasto”, a niższym - „Fakt”, „Super Express”, „Rzeczpospolita” i „Sport”.

Wiek: 16-59 lat

kwiecień 2014 : wrzesień 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

11,29%

Gazeta Wyborcza

8,88%

Super Express

4,39%

Przegląd Sportowy

3,26%

Metro

3,20%

Rzeczpospolita

2,06%

Dziennik Gazeta Prawna

1,83%

Nasze Miasto

1,21%

Gazeta Podatkowa

0,61%

Sport

0,38%

Puls Biznesu

0,24%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,10%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2013 do września 2013 roku na losowej próbie 20 996 przypadków i w okresie od kwietnia 2014 do września 2014 roku na losowej próbie 19 554 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 15 536 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Tylko „Fakt” notuje wzrost czytelnictwa wśród dzienników

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gosc
w fakcie to same bzdury piszą
odpowiedź