SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tygodniki opinii tracą, najbardziej “Przekrój”, “Gazeta Polska” i “Polityka”

Wszystkie tygodniki opinii zanotowały w styczniu br. spadki sprzedaży ogółem, najwięcej straciły “Przekrój”, “Gazeta Polska” i “Polityka”. Liderem zestawienia pozostał “Gość Niedzielny”.

Średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w styczniu 2012 roku wyniosła 143 302 egz. i była o 2,62 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji znalazł się wydawany od lutego 2011 roku tygodnik ”Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 129 329 egz.

Na trzecie miejsce z drugiego spadła “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), która w styczniu br. osiągnęła średnią sprzedaż ogółem na poziomie 126 465 egz., notując spadek o 13,08 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży w pierwszym miesiącu br. zanotował ponownie “Przekrój” (Presspublica), którego wynik zmalał aż o 35,57 proc. i wyniósł już tylko 24 419 egz. Utrzymał się on na miejscu ósmym. Drugim tytułem, który najwięcej stracił, była plasująca się oczko wyżej “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej średnia sprzedaż ogółem spadła o 27,25 proc. do 63 702 egz.

Wirtualnemedia.pl styczeń
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 204 485 144 284 143 302 203 476 147 579 147 159
Uważam Rze inaczej pisane 224 574 129 769 129 329 - - -
Polityka 188 000 126 465 126 465 196 469 145 501 145 499
Newsweek Polska 158 564 117 651 98 601 170 917 112 814 103 682
Wprost 176 392 122 518 95 311 181 200 120 623 99 873
Gazeta Polska 139 210 64 599 63 702 136 698 88 747 87 564
Przekrój 65 609 30 229 24 419 85 000 43 711 37 901
Przegląd 60 920 20 382 20 382 60 000 21 906 21 906
Tygodnik Powszechny 39 276 22 246 16 635 37 988 21 933 17 668
Przewodnik Katolicki 36 000 24 589 2 998 39 925 27 278 3 202


  
Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) zanotował nieduży wzrost średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 0,75 proc. Natomiast wynik “Forum” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) spadł o 8,16 proc.

Wirtualnemedia.pl styczeń
ZKDP 2011 2010
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 545 793 369 732 369 732 527 449 366 963 366 963
Forum 29 670 15 266 15 266 29 750 16 623 16 623
 
Wirtualnemedia.pl styczeń grudzień
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Tygodnik Angora 545 793 369 732 369 732 546 025 364 081 364 081
Forum 29 670 15 266 15 266 31 987 17 020 17 020


Największy spadek w styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. zanotował “Przekrój”,
którego sprzedaż ogółem zmalała o 23,02 proc. Z kolei największy wzrost odnotował “Wprost” (AWR “Wprost”, wyniósł on 2,76 proc.)

Wirtualnemedia.pl styczeń grudzień
ZKDP 2012 2011
Tytuł Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. płatne razem Sprzedaż ogółem
Gość Niedzielny 204 485 144 284 143 302 209 280 152 645 152 270
Uważam Rze inaczej pisane 224 574 129 769 129 329 249 923 129 506 129 246
Polityka 188 000 126 465 126 465 206 290 144 171 144 171
Newsweek Polska 158 564 117 651 98 601 179 230 127 002 108 414
Wprost 176 392 122 518 95 311 187 832 120 962 92 754
Gazeta Polska 139 210 64 599 63 702 141 090 72 505 71 483
Przekrój 65 609 30 229 24 419 88 398 37 531 31 721
Przegląd 60 920 20 382 20 382 61 033 23 001 23 001
Tygodnik Powszechny 39 276 22 246 16 635 40 362 23 189 17 680
Przewodnik Katolicki 36 000 24 589 2 998 36 500 28 022 3 536



* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: Tygodniki opinii tracą, najbardziej “Przekrój”, “Gazeta Polska” i “Polityka”

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
no nieźle
A PIS narzeka, że ma tak mało mediów
;)
0 0
odpowiedź
User
Miś Uszatek
Upadku Przekroju ciąg dalszy... Szkoda.
0 0
odpowiedź
User
kika77
widzę, że Hajdarowiczowi idzie coraz lepiej... ciekawe czy wyciągnie jakiekolwiek wnioski z nietrafionej polityki personalnej
a taka fajna gazeta była
0 0
odpowiedź