„Twój Styl” na czele i z największym wzrostem reklamowym - „Newsweek”, „Wprost” i „Flesz” w dół (TOP 10)
Wydawany przez Wydawnictwo Bauer miesięcznik „Twój Styl” zarobił w pierwszym kwartale br. najwięcej z reklam wśród magazynów oraz zanotował największy wzrost tych przychodów. Spadły natomiast wpływy reklamowe „Newsweeka”, „Wprost” i „Flesza”.
Wydawcy magazynów w pierwszych trzech miesiącach br. zarobili na reklamach 715,9 mln zł. Oznacza to, że ich przychody wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 18,3 proc. - wynika z raportu Kantar Media (dane cennikowe bez rabatów) przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Reklamodawcy najwięcej wydali na reklamy w miesięczniku „Twój Styl” - 45,4 mln zł. Tytuł ten zwiększył w skali roku wpływy z reklam o 85,4 proc. Drugi na reklamowym podium magazynów dwutygodnik „Viva” opublikował w I kwartale br. reklamy warte 39,1 mln zł - tym samym zarobił 36,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzeci pod tym względem „Tele Tydzień” zwiększył wpływy o 15,5 proc., o 35,8 mln zł.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I – III 2014 | I – III 2015 | zmiana proc. |
TWÓJ STYL | 24 481 620 zł | 45 392 151 zł | 85,4 |
VIVA | 28 590 542 zł | 39 065 505 zł | 36,6 |
TELE TYDZIEŃ | 30 992 883 zł | 35 789 042 zł | 15,5 |
NEWSWEEK POLSKA | 27 129 248 zł | 24 244 415 zł | -10,6 |
WPROST | 26 819 183 zł | 24 086 275 zł | -10,2 |
PARTY | 19 598 962 zł | 21 955 152 zł | 12 |
PRZYJACIÓŁKA | 13 267 346 zł | 19 012 887 zł | 43,3 |
KROPKA TV | - | 18 336 750 zł | - |
POLITYKA | - | 16 530 134 zł | - |
FLESZ | 16 073 831 zł | 15 894 289 zł | -1.1 |
razem | 605 381 737 zł | 715 888 424 zł | 18,3 |
Większe niż przed rokiem przychody z reklam miały też „Przyjaciółka” - wzrost o 43,3 proc., do 19 mln zł i „Party” - wzrost o 12 proc., do ok. 22 mln zł.
W porównaniu z I kwartałem ub.r. spadły wpływy reklamowe tygodników „Newsweek Polska” i „Wprost”. Reklamodawcy w pierwszym tytule wydali 24,2 mln zł (10,6 proc. mniej w skali roku), w drugim – 24,1 mln zł (10,2 proc. mniej).
Do czołówki największych pod względem wpływów z reklam magazynów dołączyły w tym roku „Kropka TV” (18,3 mln zł) i „Polityka” (16,5 mln zł). Wypadły z niej natomiast „Forbes” i „Gala”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” na czele i z największym wzrostem reklamowym - „Newsweek”, „Wprost” i „Flesz” w dół (TOP 10)