TVS straciła jedną czwartą reklamodawców, zmalał zysk
Przychody śląskiej stacji TVS w ub.r. zmalały o 9 proc. do 9,48 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 6,4 proc. zysk netto skurczył się z 280,1 do 25,3 tys. zł.
W sprawozdaniu finansowym TVS podała, że liczba reklamodawców kupujących na jej antenie spoty i plansze sponsorskiej zmalała o 25 proc., zrealizowano 80 proc. zaplanowanych kampanii. W konsekwencji zmniejszyły się wpływy reklamowe - zarówno osiągane przez własne biuro sprzedaży, jak i poprzez domy mediowe.
- Czas pandemii spowodował, że pozyskanie przychodów od reklamodawców było wyjątkowo trudne. Firmy, często lokalne, nieduże, które wcześniej kupowały czas reklamowy w TVS, same miały duże kłopoty i oszczędzały na wydatkach takich jak reklamy - opisał nadawca.
W tej sytuacji postawił w większym stopniu na współpracę z samorządami i podległymi im instytucjami, zrealizował kilka programów o historii, kulturze i społeczeństwie regionu śląskiego.
Z powodu ograniczeń covidowych nie w pełni działały też należące do TVS centrum szkoleniowe i agencja koncertowa.
Więcej na wynagrodzenia i usługi obce
Z kolei koszty operacyjne nadawcy zwiększyły się o 6,4 proc. do 11,08 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia poszły w górę z 4,07 do 4,43 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 613,3 do 691,4 tys. zł, a na usługi obce - z 3,71 do 3,83 mln zł. Na koniec roku nadawca zatrudniał 45 osób.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wynik sprzedażowy firmy poszedł w dół z 8,7 tys. zł zysku do 1,59 mln zł straty. Na pozostałe wpływy operacyjne (zwiększyły się z 315,6 tys. zł do 4,02 mln zł) i pozostałe koszty operacyjne (wzrosły z 10 tys. zł do 2,35 mln zł) najmocniej wpłynęła sprzedaż aktywów trwałych (w sprawozdaniu nie wskazano, o co konkretnie chodzi), która przyniosła 2,34 mln zł zysku i 2,28 mln zł straty.
W 2020 roku TVS uzyskała 451,2 tys. zł pożyczki od PFR w ramach tarczy kredytowej, w ub.r. umorzono ę 335,1 tys. zł, a spłata reszty jest rozłożona na 24 comiesięczne raty.
W efekcie zysk operacyjny zmalał z 314,3 do 76,2 tys. zł, a zysk netto - z 280,1 do 25,3 tys. zł. Zysk netto z ub.r. przeznaczono na pokrycie wcześniejszych strat stacji.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: TVS straciła jedną czwartą reklamodawców, zmalał zysk