TVP oszczędza i skraca serial „Ojciec Mateusz”
Telewizyjna Jedynka w czwartek, 23 listopada zakończy emisję jesiennego sezonu serialu „Ojciec Mateusz”. Pozostałe pięć odcinków 30. odsłony produkcji stacja planuje pokazać wiosną 2024 roku.
„Ojciec Mateusz” to polska wersja włoskiego serialu „Don Matteo”, która obecna jest w ramówce TVP1 od 2007 roku. Jest to cykl przedstawiający losy tytułowego fikcyjnego księdza rzymskokatolickiego (w tej roli Artur Żmijewski). Jako proboszcz wspólnie z zaprzyjaźnionymi policjantami rozwiązuje zagadki kryminalne oraz niesie pomoc swoim parafianom, a także wszystkim, którzy są w potrzebie.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
W jesiennej ramówce emisja serialu rozpoczęła się w czwartek, 14 września o godz. 20.35. Najpierw stacja pokazała dwa pozostałe odcinki 29. sezonu produkcji, a od 28 września w tym samym paśmie oglądać można premiery 30. serii, która składa się z 13 odcinków. Zgodnie z planem ostatni odcinek produkcji powinien zostać pokazany 30 grudnia.
TVP1 przenosi emisję pięciu odcinków „Ojca Mateusza” na wiosnę
Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, ostatni premierowy odcinek „Ojca Mateusza” Jedynka pokaże w czwartek, 23 listopada. W kolejnych tygodniach w czwartki o 20.35 stacja nadawać będzie powtórki serialu.
Pozostałe pięć odcinków „Ojca Mateusza 30” widzowie Jedynki zobaczą wiosną 2024 roku, o czym pierwszy napisał serwis Plotek.pl.
Ograniczenie liczby premierowych odcinków „Ojca Mateusza” ma związek z poszukiwaniem przez Telewizję Polską oszczędności.
Jak już informowaliśmy w zimowej ramówce po raz pierwszy od lat telewizyjna Dwójka nie będzie pokazywać premierowych odcinków „Koła fortuny”. Zamiast nich widzowie obejrzą powtórkowe wydania teleturnieju.
TVP zaczęła realizować „Ojca Mateusza” samodzielnie
Pierwsze 28 sezonów „Ojca Mateusza” (pokazywane do jesieni 2022 roku) realizowane były przez ATM Grupę. Rok temu Telewizja Polska przestała współpracować z firmą przy produkcji „Ojca Mateusza”. Nadawca zorganizował konkurs na nowego producenta serialu, ale jego wyniki nie zostały ogłoszone.
- Możemy tylko wyrazić ubolewanie, że standardy komunikacji publicznego nadawcy o rozstrzygnięciu publicznych przetargów dopuszczają do takiej sytuacji - informowało wówczas portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe ATM Grupy.
Finalnie Telewizja Polska - począwszy od nadawanego wiosną br. 28. sezonu - produkuje serial samodzielnie.
1,52 mln widzów „Ojca Mateusza” na początku jesiennej ramówki
Średnia widownia pierwszych trzech premierowych odcinków „Ojca Mateusza” w jesiennej ramówce (pokazanych od 14 do 28 września br.) śledziło 1,52 mln widzów. Przełożyło się to na 12,40 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 8,99 proc. w grupie 16-59.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2022 roku wyniósł 8,67 proc.
Dołącz do dyskusji: TVP oszczędza i skraca serial „Ojciec Mateusz”