TVP kupuje ponad 500 mebli biurowych za 350 tys. zł
Telewizja Polska w ramach zamówienia publicznego zamierza nabyć ponad 500 mebli biurowych, wydając na nie maksymalnie 351,7 tys. zł. Nadawca otrzymał 14 ofert od firm chcących dostarczyć te meble.
Zamówienie dotyczy mebli dla kilku jednostek organizacyjnych Telewizji Polskiej. Dla Biełsat TV nadawca chce kupić 36 biurek pojedynczych, 59 ekranów do biurek, 11 biurek wzmocnionych, 7 mobilnych kontenerków podbiurkowych, 43 fotele, 12 krzeseł, 7 szaf, i 4 stoły.
Do biura programowego ma trafić 8 biurek pojedynczych, 3 ekrany do biurek, 18 kontenerków, 10 szaf (8 aktowych, 2 ubraniowe), 3 szafki, 8 foteli i lada recepcyjna. Do Centrum Usług Produkcyjnych zamawianych jest 16 biurek prostych, 24 biurka narożne, 26 kontenerów mobilnych, 9 kontenerów stacjonarnych, 2 dostawki do biurka, 9 szafek na dokumenty, 16 szaf wysokich, 13 szaf wąskich, regał na segregatory, 8 szaf ubraniowych, 24 fotele oraz 32 krzesła (24 gościnne, 8 konferencyjnych).
TVP Technologie do budynku Poliklinika ma otrzymać kontenerek mobilny, szafę aktową, szafkę pod drukarkę, szafę ubraniową, biurko narożne, panel osłaniający nogi, stół do spotkań i 5 krzeseł, do budynku H - 36 foteli biurowych, po 5 biurek meblowych i kontenerków mobilnych, 3 szafy aktowe i stół konferencyjny, a do działu aplikacji korporacyjnych - 11 foteli biurowych.
Do biura rachunkowości kupowane są 2 fotele obrotowe, 8 szaf aktowych, 8 nadstawek do takich szaf, po 4 biurka i kontenerki mobilne, szafka, nadstawka na biurko, szafa i fotel gabinetowy. Natomiast biuro strategii i projektów ma otrzymać 5 foteli obrotowych.
Meble mają zostać dostarczone w ciągu 56 dni od podpisania umowy. Muszą być objęte co najmniej 60 miesięczną gwarancją obejmującą wady fabryczne oraz usterki montażowe.
14 ofert, tylko jedna poniżej limitu cenowego
Postępowanie ogłoszono 21 lutego, a oferty można było składać do minionego poniedziałku, jedynym kryterium ich oceny jest cena brutto. Wraz z ich ujawnieniem TVP poinformowała, że na realizację tego zamówienia zamierza przeznaczyć dokładnie 351 708,20 zł.
Jedyną ofertę z kwotą poniżej tego limitu, wynoszącą 329,8 tys. zł, złożyła bydgoska firma Studio Kreska Przemysław Ptaszyński.
Pozostałe oferty skierowały JARD (391 tys. zł), Tobo Datczuk (439,3 tys. zł), Alduo (490,3 tys. zł), Z.P.H. Lumar Jacek Ogórkiewicz (446,6 tys. zł), Lucjan (467,4 tys. zł), F.H.U. Anex Wiesław Stanuszek (659,7 tys. zł), MIL-System (482,4 tys. zł), Starpol Meble Agnieszka Kliczkowska (506,4 tys. zł), Woka-Bud Wojciech Sepko (505,1 tys. zł), Biuro Kosztorysowo-Handlowe „Mateo” (461,2 tys. zł), Tronus Polska (547,6 tys. zł) oraz Renggli (401,2 tys. zł). Pojawiła się też jedna oferta złożona po terminie.
W 2018 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. Zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów.
Dyrektorzy i ich zastępcy w Telewizji Polskiej zarabiali średnio 21,8 tys. zł miesięcznie brutto, doradcy zarządu - 20,8 tys. zł, dziennikarze motywacyjni - 7,5 tys. zł, a ci honoraryjni - 12,2 tys. zł. Członkowie zarządu Jacek Kurski i Maciej Stanecki zainkasowali łącznie 811,8 tys. zł. Wiosną 2019 r. z zarządu spółki odwołano Macieja Staneckiego, a powołano Marzenę Paczuską i Mateusza Matyszkowicza.
TVP i Polskie Radio w dwa lata dostały 2,4 mld zł pomocy publicznej
W 2017 roku Telewizja Polska i Polskie Radio otrzymały 1,677 mld zł środków publicznych, a w 2018 roku - 741,5 mln zł. Za podzielenie tych środków odpowiadała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, większość przyznała Telewizji Polskiej.
I tak w 2018 roku TVP dostała 385,5 mln zł, Polskie Radio - 186,3 mln zł, a 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia - 169,7 mln zł.
Według danych UOKiK-u w 2017 roku środki przyznane mediom publicznym stanowiły 5,5 proc. łącznej kwoty 30,57 mld zł pomocy publicznej, a w 2018 roku - 3,4 proc. z 21,75 mld zł.
Środki publiczne uzyskane przez TVP i Polskie Radio to przede wszystkim wpływy z abonamentu radiowo-telewizyjnego, które są klasyfikowane jako środki publiczne. W 2018 roku wyniosły 741,5 mln zł, a abonament opłacało jedynie 994,6 tys. osób i firm.
Do tego doszła pierwsza rekompensata z tytułu wpływów nieuzyskanych z abonamentu radiowo-telewizyjnego. Przyznano ją, w wysokości 960 mln zł, na przełomie 2017 i 2018 roku w ramach nowelizacji ustawy budżetowej, z tej kwoty TVP przydzielono 860 mln zł, Polskiemu Radiu - 62,2 mln zł, a działającym jako osobne spółki 17 rozgłośniom regionalnym Polskiego Radia - 57,8 mln zł.
Dołącz do dyskusji: TVP kupuje ponad 500 mebli biurowych za 350 tys. zł