TVP zmienia zasady sprzedaży reklam: grupa rozliczeniowa 7-74 lata, pakiety multiscreen, oferta wideo Polska Press
Biuro reklamy Telewizji Polskiej ogłosiło zasady sprzedaży na 2022 rok. Rozszerza podstawową grupę rozliczeniową z przedziału 16-59 lat do 7-74 lata. Oferta jest oparta na dwóch produktach łączący telewizję i internetowe formaty wideo.
Telewizja Polska potwierdziła informację podaną przez Wirtualnemedia.pl w poniedziałek: od 2022 roku podstawową grupą wiekową wykorzystywaną do rozliczeń reklamowych będzie 7-74 lata, a nie jak dotychczas 16-59 lat.
- Nowa grupa rozliczeniowa odzwierciedla nie tylko badania rynku online, lecz także widowni telewizyjnej poza domem. Jednocześnie zmiana grupy rozliczeniowej to naturalny ruch w stronę uwzględniania wszystkich widzów w rozliczeniach z reklamodawcami, podobnie jak ma to miejsce np. w przypadku VOD - wyjaśniono w prezentacji oferty reklamowej.
TVP1 i TVP2 tylko w sprzedaży cennikowej
Biuro reklamy TVP planuje dalej promować wśród reklamodawców zakup cennikowy. Pakiety gwarantowanej widowni będą sprzedawane dla całego portfolio oferowanych stacji – TVP MIX – oraz dla stacji tematycznych. Natomiast zakup wyłącznie czasu reklamowego w TVP1 i TVP2 jest dostępny w sprzedaży cennikowej.
W 2022 roku nie zmienią się upusty uzależnione od udziału zakupu cennikowe w dwóch kanałach głównych i stacjach tematycznych.
W przypadku pakietów dziecięcych (z widownią w wieku 4-12 lat) najwyższy próg rocznych wydatków wynosi 1,5 mln zł, a najwyższe dopłaty zależne od miesiąca emisji są w listopadzie (1,44), grudniu (1,35) i maju (1,3).
Z kolei w przypadku pakietów sponsoringowych i internetowych zniżki obowiązują przy różnych zakresach całorocznych wydatków, od 0-0,49 mln zł do 18-20,99 mln zł.
W ramach oferty zrezygnowano z 10-procentowej dopłaty za kupno pakietu z mniejszą od podanych w zasadach liczbą GRP. Zmieniono część dopłat za spoty dłuższe niż 30 sekund.
Dwie oferty multiscreenowe, w ofercie serwisy Polska Press i Cineman.pl
W ramach oferty wprowadzono dwa główne produkty łączące telewizję i treści wideo w internecie: Multiscreen Wideo z klasycznymi formatami reklamowymi i Multiscreen Sponsoring z komunikacją sponsoringową.
Od nowego roku wycena lokowania produktu będzie bazować na ekspozycji treści we wszystkich mediach. Zastąpi to wycenę bazującą na prognozowanej widowni pierwszej ekspozycji w telewizji linearnej.
Od 2022 roku biuro reklamy Telewizji Polskiej będzie sprzedawać reklamy wideo w serwisach Polska Press i na portalu Cineman.pl. Poprzednio sprzedażą oferty wideo Polska Press zajmowało się TVN Media.
W ramach oferty internetowych reklam wideo podwyższono ceny w pakietach RON, VOD, Kobieta i Mężczyzna. Ponadto utworzono pakiety Shorts, Sport i Target oraz wprowadzono 10 proc. dopłaty za wybór lub wykluczenie określonego serwisu w ramach pakietu.
Biuro planuje dodatkowe rabaty dla marketerów, którzy włączą się w działania informujące o zaplanowanej na przyszły rok zmianie standardu nadawania telewizji naziemnej na DVB-T2/HEVC oraz refarmingu częstotliwości naziemnych TVP.
Szefowa biura reklamy TVP: krok w stronę transformacji cyfrowej
Według Eweliny Czuby, szefowej biura reklamy Telewizji Polskiej, oferta na 2022 roku jest „naturalnym krokiem w stronę transformacji cyfrowej, która scala telewizję linearną oraz przestrzeń online”.
- Reklamodawcom nieustannie oferujemy nowe rozwiązania w zakresie online oraz produktów łączących wszystkie formy wideo. Kompleksowo patrzymy na oferty i proponujemy pełen wachlarz mediów zawierający zarówno telewizję linearną, jak i wideo na żądanie, aplikacje i media społecznościowe. Nieustannie rozbudowujemy ofertę produktową dla naszych partnerów - podkreśla.
- W ostatnich miesiącach poszerzyliśmy ofertę brokerską o naziemny kanał Antena HD oraz o media społecznościowe wybranych gwiazd TVP. Równolegle ulepszamy produkty własne TVP, co ma odzwierciedlenie m.in. w rozwijanej ofercie aplikacji, telewizji na żądanie w ramach HBB TV, czy nowych antenach jak TVP Kobieta i TVP 4K, który jako pierwszy w Polsce nadawał naziemnie mecze i reklamy ultra wysokiej jakości. Bardzo nas cieszy, że wprowadzony portal Iubileo 2.0 oraz doskonalenie serwisu - wylicza Ewelina Czuba.
W pierwszych trzech kwartałach br. przychody marketingowe TVP mocno wzrosły rok do roku: te z reklam - z 428,2 do 489,4 mln zł, a ze sponsoringu - z 79,9 do 86,7 mln zł. Przy czym nadawca spodziewał się więcej: 514,6 mln zł z reklam i 91,3 mln zł ze sponsoringu. W sprawozdaniu tłumaczy, że wynika to „z niepewnej sytuacji na rynku reklamy w związku z pandemią”.
Łączne przychody publicznego nadawcy zmalały rok do roku o 9,2 proc. do 2,36 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 24 proc. do 2,15 mld zł zysk netto zmniejszył się z 702,6 do 164,4 mln zł. Wyniki są lepsze od planu TVP.
Według danych Publicis Groupe w pierwszych trzech kwartałach br. nakłady na reklamy telewizyjne zwiększyły się o 15,7 proc. do 3,01 mld zł, a łączna warto polskiego rynku reklamowego wzrosła o 18 proc. do 7,18 mld zł.
Dołącz do dyskusji: TVP zmienia zasady sprzedaży reklam: grupa rozliczeniowa 7-74 lata, pakiety multiscreen, oferta wideo Polska Press
za to taki gamoń jak Ty naogląda się propagandy w TVP i później szerzy głupotę na lewo i prawo :-) rozumiem, że dla Ciebie 500+ to najlepsze co Cię w życiu spotkało -w każdym razie, wszystkiego dobrego