SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP bez kolejnych reaktywacji dawnych programów. „Wieczorynka” i „Wielka gra” nie wrócą

Telewizja Polska nie zamierza wznawiać kolejnych znanych programów sprzed wielu lat, pod znakiem zapytania stoi reaktywacja „Wielkiej gry”. - Podjęliśmy próbę, bo był ogromny sentyment społeczny do niektórych formatów i rodzaj presji, żeby spróbować. Weryfikacja wyszła negatywnie, okazało się, że widzowie są przyzwyczajeni do powstałych przez lata kanałów tematycznych - uzasadnia prezes TVP Jacek Kurski.

W wiosennej ramówce TVP1 pojawiły się nowe odcinki dwóch słynnych programów emitowanych przez Telewizję Polską wiele lat temu. „Teleranek”, emitowany w sobotę rano jednocześnie w TV ABC, miał przeciętnie 240,4 tys. widzów (w tym jedynie 14 tys. dzieci w wieku 4-12 lat) i 3,01 proc. udziału w swoim paśmie. Pokazywany w środowe wieczory „Pegaz” notował średnio 211,6 tys. widzów i 2,21 proc. udziału.

W wakacje zdecydowano, że oba programy jesienią nie wrócą już na antenę TVP1. „Teleranek” jest emitowany tylko w TVP ABC, a „Pegaz” - w TVP Kultura (pokazywane są tam jego dwa odcinki tygodniowo).

Z kolei w TVP2 wiosną pojawiła się kontynuacja programu popularnonaukowego „Sonda”, przygotowywana i prowadzona przez Tomasza Rożka. W okresie wiosennym premierowe odcinki formatu oglądało średnio 967,3 tys. osób (co dało 6,49 proc. udziału), a pierwsze odcinki jesiennej serii, emitowanej w soboty i niedziele o godz. 14.35 - 561,2 tys. widzów i
6,42 proc. udziału.

- Jeden format się sprawdził - „Sonda 2” emitowana w Dwójce po „Familiadzie” jest hitem - ocenia te produkcje prezes TVP Jacek Kurski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. - Nie będziemy dalej reaktywować formatów z przeszłości. Podjęliśmy próbę, bo był ogromny sentyment społeczny do niektórych formatów i rodzaj presji, żeby spróbować. Przez to po prostu trzeba było przejść. Weryfikacja wyszła negatywnie, okazało się, że widzowie są przyzwyczajeni do powstałych przez lata kanałów tematycznych. Wzmocniliśmy TVP ABC i TVP Kultura, nie będziemy naszej widowni odzwyczajać od tematyków - tłumaczy Kurski.

- Gdybym nie spróbował reaktywacji na antenie głównej, to usłyszałbym zarzuty, że nie przywracam „Wieczorynki” do TVP1. Teraz wiem, że spotkałoby ją to samo, co „Teleranek”, a jednocześnie zabiłaby oglądalność „Wiadomości” - dodaje prezes TVP.

Wiosną br. w TVP2 pracowano nad nową wersją kultowego teleturnieju „Wielka gra”. - Minęła cała epoka w dziejach telewizji. Formuła „Wielkiej gry” byłaby zbyt wolna jak na obecne przyzwyczajenia widza, dlatego nie wrócimy do niej. Na pewno wprowadzimy teleturniej wiedzowy, który będzie nawiązywał do tradycji projektu „Wielkiej gry”, ale nazwiemy go „Większa gra” - zapowiadał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Chmiel, ówczesny dyrektor Dwójki (w lipcu został zastąpiony przez Marcina Wolskiego).

Jacek Kurski również ocenia, że teleturniej prowadzony przez Stanisławę Ryster jest obecnie anachroniczny. - „Wielka gra” na moje wyczucie jest zbyt starym formatem, aby go przywracać - uważa prezes TVP. - Jeśli jednak dyrektor TVP2 przedstawi wiarygodny format to nie mówię nie - na zasadzie wyjątku od reguły niepowracania do przeszłości. Cieszę się, póki co, z sukcesu „Sondy 2” - zaznacza.

We wrześniu w TVP1 zadebiutował inny teleturniej - „Ja to znam!”, emitowany w poniedziałki o godz. 20:30 (jego pierwsze trzy odcinki miały średnio 713,5 tys. widzów i 4,46 proc. udziału). Z końcem września program zniknął z anteny, a Jacek Kurski w rozmowie z Radą Mediów Narodowych w ramach konkursu na prezesa TVP przyznał, że było to niepowodzenie. W najbliższym czasie w poniedziałki o godz. 20:30 TVP1 będzie pokazywać spektakle Teatru Telewizji oraz widowiska z cyklu „Wielki test”.

Sukcesem okazało się natomiast wznowienie wiosną br. w TVP2 po kilku latach przerwy programu „Kocham Cię, Polsko”. Jego nowe odcinki oglądało średnio 2,09 mln osób (o 260 tys. więcej niż poprzednią serię emitowaną 3,5 roku temu), co dało 14,39 proc. udziału wśród wszystkich widzów.

Według danych Nielsen Audience Measurement we wrześniu br. TVP1 zanotowała średnio 600 755 widzów i 10,25 proc. udziału w rynku telewizyjnym, a TVP2 - 501 572 widzów i 8,55 proc. udziału.

Dołącz do dyskusji: TVP bez kolejnych reaktywacji dawnych programów. „Wieczorynka” i „Wielka gra” nie wrócą

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja
Temat WG przewałkowany dokumentnie.Ja trochę żałuję,nadal przy wszystkich wątpliwościach a są są,jestem bardziej za;ale płakać na pewno ine będę z powodu decyzji o jej braku.Te dane,już naprawdę pomijając na ile wiarygodne,rany,gdyby program z góry hejtowany za wszystko,czy za to,że za poważny,za kiepski,za głęboki,za płytki,naśladowczy,pisoski,etc..oglądało 500tys.widzów to niemiałbym żadnych wątpliwości co do jego kontynuacji;no ale na szczęścienie ja tam rządzę,a to tv publ.a tak to jest z misyjnością:gdy programd obry i ogląda go stała najwierniejsza publika w ilości tysiąca sztuk to trza zostawić,ale gdy ogląda 4 mln.to trzas ię zacząć martwić,bo powinno 6mln...:) tak kupa i tak d...a.Co do wieczorynki błąd duży,nadal bardzo mocno jestem za powrotem,ale cóż już zmiany pór seriali coraz więcej akceptuje nawet ci,a znam takich,co popierali mnie w kwestii wieczorynki,no i teraz masz babo kebab...chłopie też..a ty dziecię pójdź do tvp abc,tam Cię zabawię,o ile zwiększą zasięg kanału,czego nieustannie isę domagam,bo raz,że inne mają więcej,dwa zasługuje w pełni,a niech i to będzie pierwszym powodem,albo osiemnastym.Za dużo reklam,nadal ta chora sytuacja,gdzie wieczorem można obejrzeć dosłownie długi film z akcją pt.reklamy trwa,ech...Wiem,że są konkretne powody i nie tylko finansowe,ale oby to taknie zostało;niby są ważniejsze rzeczy do zrobienia,kasa bije,hejt trwa i trwa mać,no ale...
odpowiedź
User
Gemba
No jak to tak??? Oddawac walkowerem szanse na kolejne wielkie sukcesy? Nie przystoi tak telewizji narodowej!
odpowiedź
User
Mediowiec
Bo oczywiście dla Pana Kurskiego wszystko co sie pojawia przed wiadomościami zabija ich oglądalność. Pytanie co zabija oglądalności serwisu sportowego nadawanego po wiadomościach?!
odpowiedź