TVP 2: “Postaw na milion” zyskał widzów
Drugi sezon teleturnieju “Postaw na milion”, prowadzonego przez Łukasza Nowickiego, oglądało średnio 2,11 mln widzów. Była to większa widownia niż przy pierwszej, wiosennej edycji i większa niż rok wcześniej w tym paśmie.
Udział TVP 2 w czasie nadawania programu, emitowanego w soboty o 19.05, wyniósł w grupie 4+ 15,75 proc., co dało stacji brązowy medal. Liderem w tym czasie z wynikiem 21,05 proc. była telewizja TVN, emitująca “Fakty” i “Uwagę!”. Drugie miejsce zajmowała TVP 1 (16,46 proc.; “Wieczorynka”, “Wiadomości”).
Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 udział TVP 2 w paśmie emisji “Postaw na milion” był niższy i wyniósł 13,49 proc. Stacja ta zajęła jednak drugie miejsce w rynku za kanałem TVN (22,13 proc.), ale przed TVP 1 i Polsatem.
>>> “Czas honoru” ma mniej widzów
Druga edycja teleturnieju cieszyła się większą widownią niż pierwsza, którą wiosną tego roku śledziło 1,55 mln osób, przy udziale na poziomie odpowiednio 12,44 proc. i 10,72 proc. (dowiedz się więcej). Teleturniej podniósł też widownię TVP 2 względem ub.r., bowiem jesienią 2010 roku w soboty o 19.05 zasiadało przed telewizorami 1,69 mln osób.
Cennikowo teleturniej przyniósł z reklam 3,8 mln zł, wiosenna edycja zarobiła jednak o ok. 100 tys. więcej (dane netto, bez rabatów). Oglądały go głównie kobiety, widzowie po 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
W każdym odcinku programu, opartego na formacie „Money Drop”, brało udział dwóch dobrze znających się uczestników, którzy stawali do gry jako drużyna. Zanim usłyszeli pierwsze pytanie, otrzymywali milion złotych w gotówce. Aby zatrzymać wygraną musieli prawidłowo odpowiedzieć na osiem pytań z różnych kategorii. Program prowadził Łukasz Nowicki, a za produkcję odpowiadała firma Endemol Polska.
Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, TVP 2 planuje emisję trzeciej serii “Postaw na milion” wiosną 2012 roku.
Widownia “Postaw na milion” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
17-09-2011 | 1 675 755 | 15,10% | 13,27% |
24-09-2011 | 1 635 235 | 13,69% | 11,55% |
01-10-2011 | 2 001 306 | 16,53% | 16,17% |
08-10-2011 | 1 766 393 | 13,18% | 12,06% |
15-10-2011 | 2 201 902 | 16,67% | 14,39% |
22-10-2011 | 2 278 086 | 16,63% | 13,53% |
29-10-2011 | 1 945 009 | 14,01% | 11,01% |
05-11-2011 | 2 265 606 | 15,35% | 14,04% |
12-11-2011 | 2 222 787 | 15,83% | 12,99% |
19-11-2011 | 2 294 158 | 15,85% | 13,63% |
26-11-2011 | 2 554 931 | 18,67% | 15,76% |
03-12-2011 | 2 486 307 | 17,03% | 13,58% |
Średnia | 2 111 474 | 15,75% | 13,49% |
Oglądalność formatu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 2 822 644 | 21,05% | 22,13% |
TVP 1 | 2 207 738 | 16,46% | 13,22% |
TVP 2 - Postaw... | 2 111 474 | 15,75% | 13,49% |
Polsat | 1 682 103 | 12,54% | 11,07% |
Profil widowni teleturnieju
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 41,77% | 87 |
Kobiety | 58,23% | 112 | |
Wiek | 4-9 | 2,41% | 41 |
10-15 | 4,64% | 68 | |
16 - 19 | 2,41% | 43 | |
20 - 24 | 4,18% | 53 | |
25 - 29 | 4,25% | 48 | |
30 - 34 | 4,47% | 54 | |
35 - 39 | 5,40% | 73 | |
40 - 44 | 4,55% | 71 | |
45 - 49 | 7,86% | 114 | |
50 - 54 | 9,25% | 115 | |
55 - 59 | 10,67% | 138 | |
60 | 39,94% | 198 | |
Wlk. miasta | Wieś | 45,52% | 116 |
< 50 tys. | 25,76% | 107 | |
50-100 tys. | 6,50% | 76 | |
100-200 tys. | 8,18% | 101 | |
> 200 tys. | 14,04% | 70 | |
Zawód | Top management | 3,45% | 40 |
Pracownicy średniego szczebla | 9,49% | 63 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,04% | 95 | |
Emeryci | 48,57% | 189 | |
Inni | 19,45% | 63 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 61,21% | 136 |
Średnie | 25,05% | 85 | |
Wyższe | 6,70% | 53 | |
Inne | 7,04% | 55 |
Dołącz do dyskusji: TVP 2: “Postaw na milion” zyskał widzów