TVN zyskuje po wprowadzeniu wiosennej ramówki. "Fakty" lepsze od "Wiadomości"
W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajęła TVP1. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 15 do 21 lutego 2016 roku zmniejszył się o 0,33 pkt. proc. do 12,34 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,20 pkt. proc. i wyniósł 11,22 proc. Warto dodać, że w zeszłym tygodniu stacja ta zaczęła pokazywać premierowe emisje programów z wiosennej ramówki.
Na ostatnią pozycję podium spadł Polsat. Wynik tej stacji to 10,49 proc., po stracie o 0,30 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,37 proc.; w dół o 0,30 pkt. proc.).
Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (3,36 proc.; do góry o 0,05 pkt. proc.), TV Puls (3,18 proc.; bez zmian), TTV (1,68 proc.; + 0,01 pkt. proc.), TVP Seriale (1,49 proc.; + 0,02 pkt. proc.) i Stopklatka TV (1,06 proc.; + 0,09 pkt. proc.).
Wszyscy 4+ |
08.02.2016 - 14.02.2016 |
15.02.2016 - 21.02.2016 |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVP1 |
889 381 |
12,67% |
892 001 |
12,34% |
2 |
TVN |
703 376 |
10,02% |
810 777 |
11,22% |
3 |
Polsat |
757 128 |
10,79% |
758 445 |
10,49% |
4 |
TVP2 |
608 464 |
8,67% |
605 312 |
8,37% |
5 |
TVP INFO |
216 103 |
3,08% |
260 398 |
3,60% |
6 |
TVN24 |
232 471 |
3,31% |
243 076 |
3,36% |
7 |
TV4 |
235 221 |
3,35% |
234 656 |
3,25% |
8 |
TV PULS |
223 180 |
3,18% |
229 706 |
3,18% |
9 |
TVN7 |
200 417 |
2,86% |
208 931 |
2,89% |
10 |
Puls 2 |
123 638 |
1,76% |
122 806 |
1,70% |
11 |
TTV |
117 291 |
1,67% |
121 593 |
1,68% |
12 |
TV6 |
112 304 |
1,60% |
115 173 |
1,59% |
13 |
TVP Seriale |
103 445 |
1,47% |
107 412 |
1,49% |
14 |
Polsat2 |
100 825 |
1,44% |
93 665 |
1,30% |
15 |
TVP Rozrywka |
75 805 |
1,08% |
78 439 |
1,09% |
16 |
Stopklatka |
68 054 |
0,97% |
76 815 |
1,06% |
17 |
Polsat News |
67 195 |
0,96% |
68 136 |
0,94% |
18 |
TVP3 [TVP Regionalna] |
72 226 |
1,03% |
64 416 |
0,89% |
19 |
TVP ABC |
64 822 |
0,92% |
60 799 |
0,84% |
20 |
Polo TV |
60 034 |
0,86% |
59 344 |
0,82% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN. Stacja ta zanotowała wzrost o 1,19 pkt. proc. do 13,78 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział uplasował się na poziomie 12,37 proc., po stracie o 0,34 pkt. proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka - udział tej stacji wyniósł 7,99 proc., po spadku o 0,50 pkt. proc. Zaś czwarta lokata przypadła Dwójce (do góry o 0,09 pkt. proc. do 7,54 proc.).
Wszyscy 16-49 |
08.02.2016 - 14.02.2016 |
15.02.2016 - 21.02.2016 |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVN |
336 782 |
12,59% |
382 755 |
13,78% |
2 |
Polsat |
340 128 |
12,71% |
343 392 |
12,37% |
3 |
TVP1 |
227 053 |
8,49% |
221 856 |
7,99% |
4 |
TVP2 |
199 289 |
7,45% |
209 399 |
7,54% |
5 |
TV4 |
101 266 |
3,78% |
102 281 |
3,68% |
6 |
TV PULS |
93 036 |
3,48% |
101 270 |
3,65% |
7 |
TVN7 |
79 462 |
2,97% |
84 656 |
3,05% |
8 |
TVN24 |
58 331 |
2,18% |
63 979 |
2,30% |
9 |
TTV |
53 632 |
2,00% |
55 448 |
2,00% |
10 |
TV6 |
50 198 |
1,88% |
53 575 |
1,93% |
11 |
Puls 2 |
57 075 |
2,13% |
52 795 |
1,90% |
12 |
TVP Seriale |
51 097 |
1,91% |
50 755 |
1,83% |
13 |
TVP INFO |
30 419 |
1,14% |
42 052 |
1,51% |
14 |
Polo TV |
37 171 |
1,39% |
38 175 |
1,37% |
15 |
Polsat2 |
37 381 |
1,40% |
33 757 |
1,22% |
16 |
Stopklatka |
22 563 |
0,84% |
30 391 |
1,09% |
17 |
TVP Rozrywka |
29 779 |
1,11% |
27 547 |
0,99% |
18 |
ATM Rozrywka |
26 099 |
0,98% |
27 091 |
0,98% |
19 |
TVN Turbo |
19 737 |
0,74% |
24 713 |
0,89% |
20 |
Fokus TV |
22 879 |
0,86% |
23 724 |
0,85% |
Dołącz do dyskusji: TVN zyskuje po wprowadzeniu wiosennej ramówki. "Fakty" lepsze od "Wiadomości"
Oglądalność kanałów TVP wygląda najgorzej w najmłodszych grupach wiekowych. Więc z kolejnymi latami i naturalnymi procesami demograficznymi (umieranie starszy ludzi) to wyniki TVP będą jeszcze spadać. Młodzi ludzie nie mają już wyuczonego odruchu włączania telewizora przyciskiem 1, i oglądania najpierw TVP.