SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN Media podaje cenniki i zasady sprzedaży na 2022 rok. "Chce mocniej powalczyć o mniejszych reklamodawców"

Biuro reklamy TVN Media, obsługujące stacje TVN i zewnętrzne kanały tematyczne, ogłosiło zasady sprzedaży oferty reklamowej obowiązujące w 2022 roku. Wprowadzono korektę cen oraz nowe poziomy wydatków dla klastrów w TVN i kanałach tematycznych. Zlikwidowano pakiet MUX wprowadzając pakiet Zasięg. - Warto zwrócić uwagę na rosnącą inflację - im wyższy budżet klienta, tym większa korekta warunków rok do roku, co oznacza, że podobnie jak Polsat Media, TVN Media będzie chciało w pierwszej kolejności powalczyć o mniejszych reklamodawców i zdywersyfikować mocniej źródła dochodu - komentuje Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub.

TVN Media opublikowało właśnie politykę handlową na 2022 rok. -  Przez ostatnie miesiące obserwujemy wzrost zapotrzebowania na komunikację w telewizji i digitalu. COVID przyspieszył wiele zmian, zweryfikował efektywność dotychczas stosowanych rozwiązań i skłonił do poszukiwania nowych możliwości. Ich wykorzystanie to zadanie dla wszystkich uczestników rynku - mówi Piotr Tyborowicz, prezes TVN Media. - Wierzymy, że wprowadzone zmiany stworzą dodatkowe korzyści i polepszą skuteczność oferowanej komunikacji - dodaje.

Zwraca uwagę na nowe grupy rozliczeniowe pakietów. - Lepiej definiują charakterystykę produktów i zwiększają precyzję ich dotarcia. Zmiana ta wykorzystuje nowe możliwości panelu Nielsena, w którym zwiększenie liczby urządzeń pomiarowych umożliwia bardziej precyzyjną identyfikację targetów i większą skuteczność działań reklamowych - zaznacza Tyborowicz.

TVN Media uwzględniając prośby o wydłużenie okresu niezbędnego do adaptacji narzędzi wykorzystywanych w planowaniu, rozliczenia w grupach wprowadzi dopiero od 1 marca br.

Kluczowe zmiany wprowadzone przez TVN Media na ten rok to korekta cen oraz nowe poziomy wydatków dla klastrów w TVN i kanałach tematycznych, brak pakietu MUX, wprowadzenie nowego pakietu Zasięg. Dodatkowo każdy pakiet ma własny koszt CPP, który zastąpił indeksowanie ceny do wskazanego pakietu bazowego, a struktura pakietów uwzględnia ewolucję widowni kanałów i wprowadzenie nowych grup rozliczeniowych. Proces podpisania umów rocznych ma zostać zakończony 18 marca br.

11 grup handlowych w 2022 roku

W polityce handlowej na 2022 rok utrzymano dotychczasowy podział reklamodawców na 11 grup: rozwojowych (wydają do 2,25 mln zł rocznie w kanałach z oferty TVN Media), kluczowych (siedem grup z wydatkami od 2,25 mln zł do 19 mln zł) i strategicznych (trzy grupy z wydatkami od 19 do 27,25 mln zł i więcej).

Zmodyfikowano nieznacznie poziom wydatków dla poszczególnych klastrów zwiększając je nieznacznie. I tak np. w 2021 roku reklamodawcy rozwojowi wydawali do 2,2 mln zł, a ostatnia grupa reklamodawców strategicznych – od 26 mln zł wzwyż.

W 2022 roku obowiązują nowe, wyższe stawki CPP dla wszystkich grup reklamodawców.

Stawka CPP w przypadku produktu Multiscreen (łączy 90 proc. TVN i 10 proc. Playera) dla klientów rozwojowych wzrosła z 2810 zł do 2980 zł, dla klientów kluczowych obecnie mieści się w przedziale 2315 zł – 2880 zł (w ub.r.: 2105 zł – 2715 zł), a dla klientów strategicznych wynosi od 1910 zł do 2125 zł (w ub.r.: 1705 zl – 1930 zł).

W przypadku TVN Max, CPP dla klienta rozwojowego wynosi obecnie od 2790 zł do 3910 zł (w ub.r. było od 2630 zł do 3685 zł), a dla strategicznego wydającego powyżej 27,25 mln zł – od 1570 zł do 2040 zł (w ub.r. od 1400 zł do 1820 zł).

Ten sam poziom rabatów inwestycyjnych

Utrzymano na tym samym poziomie rabaty inwestycyjne dla wybranych klastrów. Wynoszą one: 28 proc. dla klientów rozwojowych, od 32 proc. do 47 proc. dla klientów kluczowych i od 52 proc. do 60 proc. dla klientów strategicznych.

Nowością jest wprowadzony do Polityki Handlowej na ten rok rabat dla wydatków w TVN7. Dla reklamodawców rozwojowych wynosi 32 proc., dla kluczowych – od 36 proc. do 49 proc., a dla strategicznych – od 54 proc. do 62 proc.

Bez zmian pozostały dwa dotychczasowe klastry negocjacyjne: 36-46 mln zł i 46 mln zł +. Reklamodawcy z takimi budżetami mogą negocjować warunki handlowe indywidualnie na podstawie zawartej z TVN Media umowy rocznej (obejmującej wydatki na kampanie reklamowe, kwoty zafakturowane tytułem wkładu sponsorskiego i/lub tytułem wynagrodzenia za usługi lokowania produktu, łącznie w segmencie TVN, Premium TV i Digital).

Oprócz rabatów inwestycyjnych, podobnie jak w latach poprzednich przewidziano rabaty dodatkowe. Wśród nich m.in. premiowane dodatkową zniżką będą: udział opcji zakupu cennikowego, zakup bezpośredni, agencyjny i dla Reklamodawcy Rozwojowego, a także rabat za roczną deklarację cennikową w programie TVN, rabat sezonowy/rabat specjalny, rabat okresowy - wyprzedażowy oraz rabat za zawarcie umowy rocznej.

Rabat dla reklamodawcy rozwojowego przewidziano dla firm, które zadeklarują minimalny udział wydatków rocznych netto dla programu TVN w stosunku do jego wszystkich rocznych wydatków telewizyjnych netto na reklamę oraz sponsorowanie audycji i lokowania produktu oraz formy niestandardowe w wysokości minimum 50 proc. - wtedy otrzymają dodatkowo – podobnie jak w ub.r. - do 7 proc. rabatu.

Rabat za roczną deklarację cennikową jest przydzielany, gdy reklamodawca w momencie składania deklaracji wydatków rocznych zadeklaruje 100 proc. udział cennika w zakupie w programie TVN w danym roku.

4 proc. rabatu do 18 marca

Z kolei klient, który do 18 marca 2022 roku podpisze z TVN Media umowę roczną na wydatki w TVN i/lub w Premium TV, otrzyma dodatkowo 4 proc. zniżki. Rabat za umowę roczną nie obejmuje reklamodawców strategicznych.

Rabat za zakup bezpośredni w TVN Media wynosi 15 proc., utrzymano na tym samym poziomie rabat agencyjny - maksymalnie 15 proc.

Podobnie jak co roku, także w tym roku premiowany będzie zakup z cennika. Jego wysokość uzależniona jest od poziomu wydatków i jest inna dla każdego z klastrów.

Dla zakupu w TVN wynosi od 7,5 do 15 proc. przy udziale opcji zakupu cennikowego w przedziale od 90 do 99,99 proc. oraz od 15 do 30 proc. przy zakupie w całości po cenniku. Dotyczy to jednak klientów rozwojowych i strategicznych.

W przypadku reklamodawców kluczowych rabat przy zakupie całości z cennika wynosi – niezależnie od poziomu ich wydatków – 25 proc., i 15 proc., jeżeli udział zakupu cennikowego wynosi od 70 do 99,99 proc.

Klienci nadal mają też do dyspozycji pakiet Multiscreen All obejmujący TVN Max i Player Smart TV, umożliwiający jednoczesny zakup komunikacji tv i digital przy najbardziej angażujących programach TVN i Premium TV. W pakiecie tym 90 proc. GRP przypada na TVN Max, a 10 proc. - na Player Smart TV.

TVN Media dywersyfikuje mocniej źródła dochodu

-  Relatywnie wiarygodne, miarodajne i proste do kupowania medium, jakim była do tej pory telewizja, nagle takim być przestała. Do szczęścia w postaci widowni poza domem, zniesionych limitów godzinowych, powiększonego panelu Nielsena, a za chwilę również danych telemetrycznych KRRiT brokerzy postanowili dołożyć swoje trzy grosze i zamiast dotychczasowych dwóch podstawowych grup rozliczeniowych będziemy mieli ich aż jedenaście - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, TV buying director w MullenLowe MediaHub.

- Żeby nie było zbyt łatwo rozliczenia z TVN Media na nowych grupach w przypadku Premium TV zaczną obowiązywać dopiero od marca. To chyba najpoważniejsza zmiana którą przewiduje Polityka Handlowa TVN Media na 2022 rok - ocenia.

Niepsuj dodaje, że tak jak w przypadku konkurencji, zmiana grupy sprowadza się do większej ilości GRP, które w tych nowych grupach stacje będą generowały, a to oznacza z kolei większe przychody dla biura reklamy.


- Warto zwrócić uwagę na rosnącą inflację - im wyższy budżet klienta, tym większa korekta warunków rok do roku, co oznacza, że podobnie jak Polsat Media, TVN Media będzie chciało w pierwszej kolejności powalczyć o mniejszych reklamodawców i zdywersyfikować mocniej źródła dochodu. Mamy również jasno określone oczekiwania wydatków w digital TVN Discovery, a ich poziom wpływa na atrakcyjność warunków telewizyjnych. Ujednolicenie klastrów dla sektorów uporządkuje kwestie deklaracji - wylicza ekspert.

Czas oglądania telewizji w 2021 roku spadł o 14 minut. Wydatki reklamowe wzrosły o 11 proc.

W 2021 roku średni czas oglądania telewizji skrócił się o 14 minut, ale wpływy z reklam wzrosły o 11 proc. Liderem oglądalności w 4+ była TVP1, a w grupie 16-49 pierwszy był TVN. Największą widownię zgromadziły mecze Polaków na Euro 2020, „Teleexpress” oraz finał Turnieju Czterech Skoczni 2020/2021 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Dołącz do dyskusji: TVN Media podaje cenniki i zasady sprzedaży na 2022 rok. "Chce mocniej powalczyć o mniejszych reklamodawców"

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Arizona
Na LOVE18.PL można się fajnie zabawić ze studeneczkami z całej Polski.
odpowiedź
User
Mul
Zmiany kosmetyczne, bez rewolucji. Idą zgodnie z inflacją i pkb xD.
odpowiedź
User
Bye Bye
Wakacje się skończyły, tefauen traci wydawców z Preemium TV, oferta digitalowa to baadziew, swojego digital video praktycznie nie mają po zamknięciu Playeera za paywallem, utracie Poolska Preess itd. Pre-rolle w RAAASP jakościowo to jest jakiś dramat.
odpowiedź