TVN i Discovery dużo mniej z reklam - zyskują Polsat, TVP1 i AXN (TOP10)
W sierpniu br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam o 2,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Duże wzrosty osiągnęły Polsat, TVP1, AXN, TVP Seriale, Disney Channel i National Geographic Channel, natomiast znaczące spadki zanotowały TVN i Discovery Channel.
Cennikowe wpływy z reklam (bez rabatów i autopromocji) stacji telewizyjnych w sierpniu br. wyniosły 856,57 mln zł, o 19,13 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 2,3 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Przypomnijmy, że w I połowie br. cennikowe wpływy reklamowe kanałów telewizyjnych były o 1,5 proc. niższe niż rok wcześniej (zobacz szczegóły), a faktyczne przychody, według szacunków Starlinka, wzrosły o 5 proc., do 1,908 mld zł (więcej na ten temat). Z kolei ZenithOptimedia Group prognozuje, że w całym br. wartość reklamy telewizyjnej zwiększy się w skali roku o 2,1 proc. (więcej o tym).
Wśród czołowych stacji w sierpniu br. na pozycję lidera awansował Polsat, którego cennikowe przychody wyniosły 151,5 mln zł, o 11,9 mln zł więcej niż rok wcześniej (8,5 proc. w górę). Jeszcze większe wzrosty wpływów osiągnęły AXN i TVP Seriale. Ten pierwszy kanał zarobił o 12,26 mln zł więcej niż przed rokiem (78,4 proc. w górę), a drugi - o 15,23 mln zł (czyli o 137,2 proc.).
Wpływy Disney Channel zwiększyły się o 10,72 mln zł (czyli o 84 proc.), a National Geographic Channel - o 9,32 mln zł (92,8 proc. w górę). Z kolei przychody TVP1 wzrosły o 5,89 mln zł (7,3 proc. w górę), a TVN24 - o 2,26 mln zł (czyli o 8,7 proc.).
W czołowej dziesiątce spadki cennikowych wpływów reklamowych zanotowały jedynie TVN i Discovery Channel. Pierwszy kanał zarobił aż o 55,32 mln zł mniej niż rok wcześniej (to 33,1 proc. w dół), a drugi - o 11,2 mln zł mniej (30,8 proc. w dół).
Cennikowe wpływy reklamowe stacji tv (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | sierpień 2013 | sierpień 2014 |
POLSAT | 139 599 550 zł | 151 503 715 zł |
TVN | 167 233 230 zł | 111 908 180 zł |
TVP 1 | 80 711 567 zł | 86 605 058 zł |
TVP 2 | 65 581 905 zł | 65 797 545 zł |
TVN 24 | 25 858 559 zł | 28 117 597 zł |
AXN | 15 649 660 zł | 27 913 162 zł |
TVP SERIALE | 11 098 730 zł | 26 330 737 zł |
DISCOVERY CHANNEL | 36 322 114 zł | 25 117 153 zł |
DISNEY CHANNEL | 12 761 435 zł | 23 484 858 zł |
NATIONAL GEOGRAPHIC CHANNEL | 10 038 385 zł | 19 358 493 zł |
monitorowane stacje razem | 837 441 289 zł | 856 570 204 zł |
Dołącz do dyskusji: TVN i Discovery dużo mniej z reklam - zyskują Polsat, TVP1 i AXN (TOP10)