SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TV Biznes nie jest rentowna, ale Polsat jej nie zamknie

- Kanał TV Biznes obecnie nie zarabia na siebie - przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat. Spółka nie zamierza jednak zamykać kanału, ale zamierza sprawić, by znów był rentowny.

TV Biznes jest stacją niekodowaną, zarabiającą wyłącznie na reklamach. Kanał dostępny jest na wszystkich platformach cyfrowych i w sieciach kablowych. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w okresie od 1 stycznia do 29 sierpnia 2012 stacja miała 0,02 proc. udziału w rynku, czyli mniej więcej tyle samo, ile rok wcześniej, ale jej średnia widownia minutowa spadła w analizowanych okresach z 1172 do 813 osób. W tym samym czasie konkurencyjny TVN CNBC miał trzy razy wyższy udział (0,06 proc). Kanał ten poza reklamami zarabia też na opłatach od gniazdek.

Telewizja Polsat zamierza jednak doprowadzić, by TV Biznes znów zarabiała na reklamach (nie ma planów jej zakodowania i pobierania opłat od operatorów). - Niedawno stacja otrzymała nowe studio. Jesteśmy w trakcie finalizowania kształtu jej nowego konceptu - mówi nam enigmatycznie Stec. Czy zmiany w TV Biznes zostaną wprowadzone w tym roku? - Uzależniamy to od prognoz rynku reklamy - wyjaśnia Stec.

Polsat jest właścicielem TV Biznes od 2007 roku. W 2010 roku cała redakcja kanału przeniosła się z Poznania do Warszawy (więcej na ten temat), a jesienią 2011 roku Polsat zwolnił kierownictwo stacji, dając kanał pod nadzór szefa Polsat News (dowiedz się więcej). 

Dołącz do dyskusji: TV Biznes nie jest rentowna, ale Polsat jej nie zamknie

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Szok
Brawa dla grabarzy stacji biznesowych: "średnia widownia minutowa spadła w analizowanych okresach z 1172 do 813 osób; konkurencyjny TVN CNBC miał trzy razy wyższy udział (0,06 proc)" - czyli TV Biznes 813 widzów, TVN CNBC "aż" prawie 2500 widzów! Chyba najwyższa pora by się ogarnęli i wymienili szefostwo tego programu. Gorszej (ujemnej) widowni się nie da zrobić odstraszającymi programami, nudą, ględzącymi dziadami robiącymi krypciochę różnym firemkom ich sponsorującym. Jeszcze kilka lat temu bardzo rzadko włączałem ten kanał dla informacji, teraz wszystko jest tam nudne, brzydkie, szmirowate. TV Biznes za emisję reklamy bierze 250 zł - wg. cennika na polsatmedia.pl (czyli realnie ze 100 zł). A więc miesięcznie z kilku tysięcy złotych za reklamy może na waciki dla grabarzy tej stacji starcza. I papier toaletowy w kibelku. A te pozostałe miliony na emisję, produkcję, utrzymanie studiów, płace, sprzęt i samochody pan Solorz wysypuje z rękawa? To trzeba mieć tęgi łeb do interesów... nie chcę też wiedzieć ile pieniędzy marnuje się w TVN CNBC, w końcu ten konkurent wygląda profesjonalniej, więc i środki dużo większe (i trzy razy wyższa widownia - dwa i pół tysiąca widzów!!!).
0 0
odpowiedź
User
radek
tzw telewizje informacyjne w Polsce powoli i systematycznie tracą widzów z bardzo prostego powodu-kompletnego braku pluralizmu. Tam ciągle zaprasza się żakowskich,walencików,śpiewaków,środy i pacewiczów.....wszyscy spijają sobie z dziubków,we wszystkim się zgadzają i wszyscy święcie wierzą w to że Polską dalej rządzi PiS,które jest odpowiedzialne za wszystkie klęski na świecie. Medialna sekta,której nie zamierzam dorabiać oglądajac emitowane przez nich reklamy.
0 0
odpowiedź
User
adi
Jeśli chcecie się rozwijać to przede wszystkim zmięcie nazwę na Polsat Biznes.

Jeszcze co do Polsatu Sport News Polsat chyba nie wie jak się robi sportowy kanał informacyjny. Władze Polsatu odsyłam do SKY Sports News lub Aljazeera Sport News
0 0
odpowiedź