SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TPSA: Cel 3 mld zł wolnych przepływów pieniężnych w 2009 r.bezpieczny

Strategiczny cel osiągnięcia w 2009 r. wolnych przepływówpieniężnych netto na poziomie co najmniej 3 mld zł jest nadalrealny, wynika z raportu Telekomunikacji Polskiej (TPSA). PrezesMaciej Witucki ocenił, że osiągnięcie celu nie jest zagrożone.

"Ten cel absolutnie nie jest zagrożony. Nie mamy wątpliwości, żego wykonamy" - powiedział Witucki na telekonferencji w środę.

W raporcie spółki podano, że "w pierwszych trzech kwartałachGrupa TP wygenerowała wolne przepływy pieniężne netto na poziomie16,5% przychodów, podczas gdy w analogicznym okresie 2008 rokuwyniosły one 12,6% przychodów".

Spółka podała, że do poprawy wyniku poprawiło się m.in. to, żespadek wyniku EBITDA został częściowo zrównoważony przez dodatniwynik na transakcjach zabezpieczających.

"Po drugie, optymalizacja projektów inwestycyjnych przyczyniłasię do dalszej redukcji nakładów inwestycyjnych. Po trzecie, spłatazobowiązań z tytułu inwestycji była znacznie niższa niż w ubiegłymroku, kiedy to nasilenie działalności inwestycyjnej pod koniec 2007roku spowodowało wzrost płatności z tego tytułu w 2008 roku. Iwreszcie po czwarte, niższy zysk przed opodatkowaniem orazrozliczenie zaliczek podatkowych zapłaconych w 2008 roku przełożyłosię na zmniejszenie zapłaconego podatku dochodowego" - czytamydalej.

W raporcie podano, że wolne przepływy pieniężne netto wyniosły wskali Grupy 2.068 mln zł, co stanowi prawie 70% celucałorocznego.

Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 1.029 mln złskonsolidowanego zysku netto wobec 2.009 mln zł zysku rokwcześniej, przy przychodach odpowiednio 12.555 mln zł wobec 13.586mln zł.

  • Więcej informacji:
  • TPSA

Dołącz do dyskusji: TPSA: Cel 3 mld zł wolnych przepływów pieniężnych w 2009 r.bezpieczny

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl