Totalizator Sportowy przedłużył ze Starcomem umowę na obsługę mediową
Spółka Totalizator Sportowy przedłużyła umowę z domem mediowym Starcom (Publicis Media) na obsługę mediową. Będzie pracować z nim do czasu zakończenia planowanego przetargu.
Starcom zajmuje się obsługą mediową kampanii Totalizatora Sportowego od początku 2018 roku. Wtedy agencja przejęła jego budżet od siostrzanej agencji – Zenith (też należy do Publicis Media) – w wyniku wygranego przetargu. Umowę wówczas zawarto na 2 lata, do końca 2019 roku.
W październiku ub.r. Totalizator rozpisał nowy przetarg na obsługę mediową. W połowie grudnia 2019 roku spółka miała go unieważnić. Wtedy jej biuro prasowe nie odpowiedziało na nasze pytania dotyczące powodów unieważnienia przetargu. Teraz otrzymaliśmy wyjaśnienie, że spółka szykuje się do rozpisania nowego przetargu.
- Przetarg na dom mediowy nadal jest planowany i odpowiednie ogłoszenie pojawi się na stronie, gdy tylko przetarg ruszy, w związku z powyższym by zapewnić obsługę mediową podjęto decyzję o przedłużeniu współpracy z firmą Starcom zgodnie z podpisaną wcześniej umową, która przewidywała możliwość jej przedłużenia. To wszystko co w tej chwili jestem w stanie przekazać - poinformował Wirtualnemedia.pl Damian Wiśniewski, główny specjalista z biura rzecznika prasowego Totalizatora Sportowego.
Totalizator jest wciąż w trakcie przetargu na obsługę reklamową. Do obsługi w internecie spółka wybrał agencję Artegence. Będzie z nią pracować dwa lata.
Totalizator najwięcej wydaje na reklamę niestandardową
Totalizator Sportowy w 2018 roku przeznaczył na reklamy 131,7 mln zł - wynika z informacji opublikowanych w rocznym sprawozdaniu spółki złożonym w KRS. Było to 6,94 proc. więcej niż w 2017 roku. Wydatki spółki na tzw. reklamę publiczną (jak określono to w sprawozdaniu) wyniosły w 2018 roku 131 703 796,16 zł. Było to 6,94 proc. więcej niż w 2017 roku, kiedy to spółka przeznaczyła na ten cel 123 157 475,66 zł.
Wydatki na reklamę stanowiły 2,72 proc. wszystkich kosztów, a rok wcześniej - 2,81 proc. Łączne koszty marketingowe Totalizatora w 2018 roku wyniosły 143 736 084,65 zł. Najwięcej wśród nich stanowiły wydatki na niestandardowe działania reklamowe – 29,4 mln zł, na reklamę telewizyjną – 26,9 mln zł i na reklamę internetową – 26,4 mln zł.
Na reklamy w radiu spółka wydała 22,6 mln zł, na reklamę na nośnikach reklamy zewnętrznej – 7 mln zł, a w prasie – 5,2 mln zł. Środki przeznaczone na sponsoring wyniosły 4,9 mln zł. Kreacje ATL kosztowały Totalizator 9,2 mln zł, a pozostałe materiały reklamowe - 9,8 mln zł. Z kolei na badania marketingowe spółka wydała 2,2 mln zł.
Najmocniej wspierane Lotto
Jak tłumaczy spółka w sprawozdaniu złożonym w KRS większość działań marketingowych realizowanych w 2018 roku było związanych z realizacją kampanii reklamowych dla marki Lotto (w telewizji, radiu, prasie i internecie oraz poprzez akcje niestandardowe) oraz prowizją dla domu mediowego. Pozostałe wydatki to przygotowanie i produkcja kampanii reklamowych we współpracy z agencjami reklamowymi, druk materiałów reklamowych i produkcja gadżetów. Najwyższą pozycję wydatków marketingowych stanowił ambient tj. niestandardowe formy reklamy, do tej kategorii kosztów zaliczana jest m.in. reklama Lotto i Totalizatora na różnego rodzaju eventach, reklama na ekranach LED w marketach, produkcja spotów reklamowych, oklejanie witryn kolektur folią, konferencje prasowe. Udział spółki w różnego rodzaju wydarzeniach stanowił aktywną promocję marki handlowej Lotto, której efektem jest umacnianie świadomości marki jako tej, która wspiera aktywnie sport i kulturę oraz pielęgnuje tradycję i dziedzictwo narodowe. Działając w tym obszarze spółka kieruje się przede wszystkim realizacją wyznaczonej TS przez ustawodawcę misji społecznej i efektywnością kosztową świadczeń marketingowych - napisano w sprawozdaniu.
Oprócz tych działań, Totalizator przeprowadził liczne kampanie reklamowe skupiające się na produktach Lotto, m.in. istotne wsparcie komunikacyjne skierowane było na Zdrapki, w zakresie których zostały przeprowadzone działania polegające na przeprowadzeniu kampanii reklamowej, akcji kontekstowych w punktach sprzedaży czy udziału marki w eventach. Działania dotyczące gry Lotto skupiały się na przeciwdziałaniu spadkowemu trendowi sprzedaży tego produktu, m.in. poprzez efektywną komunikację kumulacji, czego efektem było opracowanie i wdrożenie nowej platformy komunikacyjnej „Miliony kręcą każdego”. Równolegle w zakresie pozostałych produktów prowadzone były intensywne działania marketingowe, wspierające sprzedaż. Prowadzona komunikacja marketingowa uwzględniała również uruchomienie przez Totalizator Sportowy nowego kanału sprzedaży – iLotto. W ramach kosztów sponsoringu spółka kontynuowała współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim, która ma na celu wspieranie sportu w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Totalizator Sportowy przedłużył ze Starcomem umowę na obsługę mediową