„Top model” stracił 500 tys. widzów, TVN wiceliderem w grupie 16-49
Piątą edycję programu „Top model” oglądało średnio 1,71 mln widzów, o 500 tys. mniej niż gromadziła emitowana rok temu czwarta seria show. TVN w czasie emisji formatu był trzeci w całym rynku i drugi w grupie komercyjnej, a wpływy z reklam wyniosły 20,86 mln zł.
TVN piątą serię „Top model” pokazywał w poniedziałki o godz. 21.30, w okresie od 7 września do 30 listopada br. Średnia oglądalność reality-show wyniosła 1,71 mln widzów. Przełożyło się to na 12,19 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 17,84 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej osób obejrzało odcinek reality-show nadany 16 listopada. Zgromadził on przed telewizorami 1,94 mln widzów.
Widownia „Top model” odcinek po odcinku
Top model | Wszyscy 4+ | |
Data | AMR | SHR% |
16-11-2015 | 1 942 537 | 13,51% |
05-10-2015 | 1 894 970 | 14,06% |
12-10-2015 | 1 867 291 | 13,25% |
W porównaniu z analogicznym okresem ub.r. „Top model” stracił 500 tys. widzów. Czwartą serię programu oglądało bowiem 2,21 mln osób, a udział TVN wynosił odpowiednio 16,17 proc. oraz 21,75 proc. udziału.
W paśmie nadawania piątej serii „Top model” TVN zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była TVP2, nadająca w tym czasie Kulisy „M jak miłość” i program „Tomasz Lis na żywo”, co dało tej stacji 17,40 proc. udziału. Drugi był Polsat (filmy fabularne oraz mecz Polska-Gibraltar; 14,61 proc.). Gorzej od TVN wypadła TVP1 („Teatr Telewizji”, „Wielki Test”, filmy dokumentalne; 7,54 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej pierwszy był Polsat, a drugie miejsce zajął TVN. Trzecia była Dwójka, a czwarta - Jedynka.
Oglądalność formatu na tle konkurencji
Top model | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP2 | 2 439 845 | 17,40% | 11,76% |
Polsat | 2 047 442 | 14,61% | 19,14% |
TVN - Top model 5 | 1 708 953 | 12,19% | 17,84% |
TVP1 | 1 056 627 | 7,54% | 5,74% |
Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach piątej serii formatu wyniosły 20,86 mln zł, podczas gdy trzecia seria przyniosła TVN 20 mln zł z reklam (dane cennikowe, bez rabatów).
Zwycięzcą piątej edycji „Top model” został Radek Pestka, a drugie miejsce zajęła Karolina Pisarek.
Mimo spadku widowni, stacja jest zadowolona z wyników oglądalności programu. Prawdopodobnie szósta edycja „Top model” pojawi się w TVN jesienią przyszłego roku.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w listopadzie br. udział TVN w rynku telewizyjnym wyniósł 10,72 proc.
Dołącz do dyskusji: „Top model” stracił 500 tys. widzów, TVN wiceliderem w grupie 16-49