Tomasz Bartnik: Plus potrzebuje gruntownej odmiany i odważnych decyzji
Marka Plus potrzebuje bardzo gruntownej odmiany i poważnych, odważnych decyzji. Na tle konkurentów - Play, Orange i T Mobile - wyraźnie wymaga odświeżenia i poszukania jakiegoś pomysłu na siebie - uważa Tomasz Bartnik, partner w OneEleven.
- Oczywiście będzie to bardzo trudne, ponieważ kategoria „telekomów” znajduje się w zaawansowanej fazie komodyzacji - uważa Bartnik. - Jednak Plus, rozpatrywany jako wspólna oferta z Cyfrowym Polsatem może stworzyć ofertę bardzo wyjątkową - pierwszą całościową, w pełni zintegrowaną ofertę telewizyjno-telekomunikacyjną, z wyjątkowymi możliwościami rozszerzania na kolejne rodzaje produktów. Moją rekomendacją byłby rebranding Plus GSM i Polsatu na jedną, zintegrowaną markę, najlepiej o bardzo współczesnym, międzynarodowym charakterze - dodaje.
W jego opinii w przypadku Plusa, brakuje pomysłu na markę i nowego pomysłu na komunikację. -Większość reklam Plus GSM - myśląc o tym bardzo szeroko czyli ze wszystkimi submarkami i odrębnymi markami pre-paid jest ostatnio bardzo wtórna i nieciekawa. Kiedyś Plus to było Mumio tak jak dziś Play to Kurdej-Szatan. A jak dziś postrzegany jest Plus? Nie chcę się wypowiadać na temat percepcji tej marki bez znajomości nowych badań wizerunkowych, do których nie mam dostępu - puentuje Bartnik.
Dołącz do dyskusji: Tomasz Bartnik: Plus potrzebuje gruntownej odmiany i odważnych decyzji
Akurat ta firma jest jedyną dużą firmą telekomunikacyjno-telewizyjną w Polsce, która:
a. ma mocną, polską markę ugruntowaną od ładnych paru lat na rynku - więc trzeba ją wyrzucić do kosza, żeby parę osób mogło zbić fortuny na rebrandingu;
b. nie jest firmą zagraniczną, tylko polską!
Moim zdaniem Plus słusznie trzyma się od lat linii komunikacyjnej, w której pokazuje się jako firma nowoczesna, pionier technologiczny (ostatnio jako pierwsi i długo jedyni w Polsce mieli LTE) i jednocześnie firma polska. Jest to rzadki i wart pielęgnowania przypadek firmy, w przypadku której coś co polskie /= przaśne.