SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TikTok wprowadza nowe zasady dla kont prowadzonych przez polityków i partie polityczne

Konta na TikToku należące do polityków i partii politycznych stracą dostęp do funkcji reklamowych. Politycy nie będą mogli monetyzować swoich treści. W wyjątkowych sytuacjach (np. kampania proszczepienna) rządowe konta będą mogły prowadzić działania reklamowe wyłącznie we współpracy z przedstawicielem platformy.

Kadr z pierwszego filmiku Andrzeja Dudy na TikTokuKadr z pierwszego filmiku Andrzeja Dudy na TikToku

TikTok wdraża zestaw dodatkowych rozwiązań dotyczących kont rządowych, a także prowadzonych przez polityków i partie polityczne. Jak podkreśla platforma, chce przez to wspierać budowę pozytywnej przestrzeni dla różnorodnych treści, które łączą użytkowników, nie zaś wprowadzają podziały.

Czytaj też: Polscy politycy coraz częściej komunikują się na TikToku. "Aplikacja niedoceniana, ale z potencjałem"

TikTok zaznacza, że od dawna nie akceptuje reklam politycznych, zarówno w formie płatnych reklam, jak i treści sponsorowanych przez polityków, a publikowanych przez twórców.

W wyniku najnowszej aktualizacji konta należące do polityków i partii politycznych stracą dostęp do funkcji reklamowych na TikToku na poziomie całych kont reklamowych, co oznacza automatyczne obostrzenia reklamowe dla wszystkich powiązanych kont (polityków i partii politycznych), co w efekcie ma pomóc egzekwować dotychczasową politykę platformy w tym zakresie.

W wyjątkowych sytuacjach przedstawiciele rządów mogą potrzebować dostępu do narzędzi reklamowych. Przykładem takiej sytuacji może być konieczność reklamowego wsparcia kampanii szczepień, jak miało to miejsce w związku z pandemią. W takich przypadkach działania reklamowe będą możliwe, jednak wyłącznie we współpracy z przedstawicielem TikToka.

Poza ograniczeniami związanymi z reklamami TikTok odebrał także politykom i partiom politycznym możliwość monetyzacji swoich treści na platformie. Ich konta nie będą miały możliwości otrzymywania darowizn i napiwków, korzystania z opcji zakupowych czy funduszu Creator Fund.

Wprowadzone zmiany - wraz z wdrożonym wcześniej zakazem płatnych reklam politycznych - oznaczają, że konta rządowe, polityków i partii politycznych właściwie nie będę mogły przekazywać ani otrzymywać płatności za pośrednictwem funkcji monetyzacji dostępnych na TikToku, a także inwestować w płatną promocję swoich treści.

W ciągu najbliższych tygodni TikTok uniemożliwi także publikowanie treści, których celem jest zbieranie funduszy na kampanie wyborcze. Dotyczy to zarówno video, w których politycy bezpośrednio zachęcają do wspierania ich kampanii wyborczych, jak i treści publikowanych przez partie polityczne, które kierują na specjalne sekcje na ich stronach internetowych.

Jak wynika z danych Mediapanel, w sierpniu br. aplikacja TikTok miała 10,55 mln użytkowników oraz 23 godziny, 12 minut i 47 sekund średniego czasu korzystania.

Dołącz do dyskusji: TikTok wprowadza nowe zasady dla kont prowadzonych przez polityków i partie polityczne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl