The North Face bojkotuje reklamy na Facebooku i Instagramie
Firma The North Face, producent odzieży sportowej poinformowała, że rezygnuje ze skutkiem natychmiastowym z umieszczania reklam na Facebooku w związku z szerzącą się na tej platformie mową nienawiści. To pierwsza duża znana marka, która bojkotuje reklamy na Facebooku.
W piątek The North Face poinformowała na Twitterze, że przestaje kupować reklamy na Facebooku w solidarności z organizacjami praw obywatelskich, w tym NAACP. Kilka dni wcześniej organizacje te opublikowały na całej stronie w "The Los Angeles Times" list z żądaniem od Facebooka usunięcia nienawistnej retoryki i wiadomości, które mogłyby podżegać do przemocy wobec grup chronionych. Do bojkotu Facebooka wezwały już w lipcu br.
The North Face w geście solidarności z tymi organizacjami ogłosiła, że rezygnuje z reklam na Facebooku i nie będzie ich ram zlecać. Poinformowano, że firma robi to natychmiast i nie będzie czekać ze swoją decyzją do lipca. - Z dniem 19 czerwca The North Face wstrzymuje wszystkie płatne reklamy na Facebooku w USA dopóki nie zostaną wprowadzone bardziej rygorystyczne zasady mające powstrzymać rozpowszechnianie na platformie treści rasistowskich, agresywnych lub nienawistnych oraz dezinformacji - poinformowała rzeczniczka firmy. - Wiemy, że zbyt długo szkodliwa, rasistowska retoryka i dezinformacja sprawiały, że świat jest nierówny i niebezpieczny i dlatego opowiadamy się za NAACP i innymi organizacjami pracującymi dla #StopHateforProfit" - dodała.
We’re in. We’re Out @Facebook #StopHateForProfit
— The North Face (@thenorthface) June 19, 2020
Learn more: https://t.co/uAT7u7mjBG https://t.co/jVxTIH5ThQ
Facebook odpowiedział na wpis The North Face w piątek po południu. - Głęboko szanujemy decyzję każdej marki i koncentrujemy się na ważnej pracy związanej z usuwaniem mowy nienawiści i zapewnianiem informacji dotyczących głosowania - przekazała Carolyn Everson, wiceprezes, Global Business Group w Facebooku. - Dotyczą tego nasze rozmowy z marketerami i organizacjami.
The North Face poinformowała też, że swój protest reklamowy rozszerzy też na Instagram.
We know and acknowledge that for too long, racism has made the world unequal and unsafe. We recognize the pain and suffering racism has caused and are making a commitment to be part of the solution. We are standing up, because we owe it to everyone. https://t.co/XLO1buvW2h pic.twitter.com/MEsw7benzh
— The North Face (@thenorthface) May 30, 2020
Facebook nie reaguje na mowę nienawiści Trumpa
Protesty przeciw Facebookowi narastają w związku m.in. z publikowanymi na tej platformie, jak i na Twitterze postami Donalda Trumpa, prezydenta USA. Gdy rosła fala protestów po śmierci czarnoskórego George'a Floyda, który zmarł po przyduszeniu przez policjanta, Trump zamieścił na FB i na TT post sugerujący strzelanie do demonstrantów na ulicach. Wpis brzmiał: "gdy rozpoczyna się grabież, rozpoczyna się strzelanie". Twitter zamieścił w związku z tym wpisem ostrzeżenie, a Facebook pozostawił wpis bez reakcji.
Już w ub. tygodniu reklamodawcy w USA zaczęli głośno wypowiadać się przeciw Facebookowi. Szef mediów społecznościowych w IPG Mediabrrands opublikował w sieci wiadomość, w której wezwał przemysł reklamowy do ponownego przemyślenia swoich relacji z Facebookiem.
W czwartek "The Wall Street Journal" poinformował, że agencja 360i należąca do Dentsu Aegis Network wysłała pismo do swoich klientów, w którym popiera bojkot Facebooka.
Grupy praw obywatelskich w USA organizujące protest utworzyły stronę internetową o nazwie stopthehateforprofit.org. Znajdują się tam propozycje produktów dla Facebooka w celu moderacji platformy i ograniczenia mowy nienawiści.
Dołącz do dyskusji: The North Face bojkotuje reklamy na Facebooku i Instagramie