Te telewizory nie mają Android TV, a zdominowały rynek
Tańszym telewizorom z Chin nie udało się w 2021 roku podbić rynku. Z raportu Omdia wynika, że konsumenci na całym świecie wybierają sprzęty z Korei Południowej i Japonii. Dwa pierwsze miejsca pod względem sprzedaży w 2021 roku zajęły Samsung i LG. Oba z własnymi systemami operacyjnymi, bez Android TV/Google TV.
Z raportu Omdii wynika, że Samsung Electronics miał 29,5 proc. udziału w rynku pod względem przychodów i 19,8 proc. udziału, jeśli chodzi o sprzedaż w 2021 roku.
Samsung sprzedał 9,43 miliona telewizorów z kwantowymi diodami elektroluminescencyjnymi (QLED) w ub.r., osiągając łączną sprzedaż 26 mln sztuk w ciągu pięciu lat.
Telewizory QLED Samsung stanowiły 44,5 proc. całkowitych przychodów w segmencie wysokiej klasy telewizorów premium, o wartości ponad 2,5 tys. dol. za sztukę w 2021 roku. Jest to 16. rok z rzędu, w którym Samsung pokonał rywali.
Zobacz także: Standard DVB-T2/HEVC podniósł ceny telewizorów? „Podaż produktów ograniczona”
Chińskie firmy dopiero za podium
Koncern LG Electronics sprzedał 27,332 mln telewizorów, co stanowi 18,5 proc. pod względem przychodów i 12,8 proc. pod względem wielkości sprzedaży. Sprzedaż telewizorów OLED wyniosła 6 525 000 sztuk, co stanowi 62 proc. całego rynku telewizorów OLED.
W 2021 roku średnia cena jednostkowa telewizorów LG OLED wyniosła 1 861 dol., ponad trzykrotnie więcej niż średnia cena telewizora LCD wynosząca 507,70 dol.
Tymczasem globalne dostawy telewizorów spadły o 1 932 000 sztuk w skali roku do 213,54 mln sztuk w 2021 roku, co jest najniższym wynikiem od 2010 r. Za dwiema koreańskimi firmami uplasowało się japońskie Sony, które miało udział w rynku na poziomie 9,5 proc. pod względem przychodów, chińskie TCL z 8 proc. i Hisense z 6,8 proc.
Zobacz także: Jak kupić duży i nie najdroższy telewizor z DVB-T2/HEVC? Test 123 modeli
Liderzy rynku bez Android TV
Choć rośnie popularność sprzętów i przystawek z systemami operacyjnymi Android TV/Google TV, to liderzy rynku mają własne systemy.
Samsung w swoich telewizorach oferuje Tizen, natomiast LG WebOS. Z systemów Android TV/Google TV korzystają japońskie Sony, chińskie Xiaomi, TCL czy holenderski Philips.
Tizen i WebOS pozwalają na korzystanie z najpopularniejszych aplikacji typu Netflix, YouTube, Amazon Prime Video, ale nowe serwisy często w tych systemach pojawiają się później.
Canal+ online dopiero rok po debiucie uruchomił wersję na sprzęty Samsunga. Nadal serwis nie jest dostępny na telewizorach LG. Na południowokoreańskich telewizorach trudniej zainstalować aplikacje pozwalające na korzystanie z pirackich treści. Nie brakuje jednak głosów, że system operacyjny jest wygodniejszy w obsłudze i bardziej stabilny niż Android TV. Samsung i LG twierdzą też, że stawiają na jakość obrazu. Użytkownicy telewizorów Samsunga i LG bez trudu mogą zyskać dostęp do Android TV/Google TV. Wystarczy dokupić przystawkę, których ceny zaczynają się poniżej 200 zł.
Dołącz do dyskusji: Te telewizory nie mają Android TV, a zdominowały rynek