„Tele Tydzień” najpopularniejszym tygodnikiem, a „Przyjaciółka” czołowym dwutygodnikiem
W okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwszym miejscu znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku sięgało 27,21 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,40 pkt. proc.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,71 proc. respondentów (wzrost o 0,99 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,82 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,72 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,94 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,88 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,50 proc. czytelników, czyli o 0,61 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,72 proc. do 5,91 proc.
Tygodniki |
październik 2013 : marzec 2014 |
październik 2012 : marzec 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
27,21% |
27,61% |
Życie na Gorąco |
17,71% |
16,72% |
Chwila dla Ciebie |
13,82% |
13,72% |
Angora |
11,94% |
11,06% |
Newsweek |
8,50% |
7,89% |
Auto Świat |
7,05% |
6,06% |
Wprost |
5,91% |
5,72% |
Twoje Imperium |
5,26% |
4,82% |
To & Owo |
5,04% |
4,58% |
Polityka |
4,81% |
5,37% |
Na Żywo |
4,79% |
4,21% |
kropka tv |
4,73% |
3,67% |
Gość Niedzielny |
4,19% |
3,80% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,27% |
3,62% |
Rewia |
3,27% |
2,87% |
Motor |
2,90% |
2,42% |
Teleprogramy |
2,53% |
2,51% |
Super TV |
2,30% |
2,39% |
Świat & Ludzie |
2,29% |
2,47% |
Uważam Rze inaczej pisane |
2,12% |
2,79% |
Teraz |
1,50% |
1,20% |
Tele Max |
1,43% |
1,28% |
W Sieci |
1,32% |
1,32% |
Tygodnik Siedlecki |
0,75% |
0,62% |
MM Moje Miasto |
0,64% |
0,45% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,62% |
0,63% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,42% |
0,47% |
City |
0,33% |
0,19% |
Teraz Opole |
0,11% |
0,05% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od października ub.r. do marca br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,62 proc. respondentów, czyli o 0,75 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W analogicznym okresie rok wcześniej tytuł ten był drugi.
Z kolei na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,35 proc. do 13,91 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,43 pkt. proc. i wyniosło 12,26 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,41 proc. respondentów (w dół o 0,01 pkt. proc.).
Dwutygodniki |
październik 2013 : marzec 2014 |
październik 2012 : marzec 2013 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Przyjaciółka |
14,62% |
13,87% |
Pani Domu |
13,91% |
14,35% |
Tina |
12,26% |
12,69% |
Naj |
11,41% |
11,42% |
Viva |
9,90% |
9,68% |
Gala |
9,56% |
8,71% |
Z Życia Wzięte |
7,82% |
8,00% |
Party Życie Gwiazd |
7,34% |
6,71% |
Tele Świat |
5,09% |
5,20% |
Show |
4,99% |
4,33% |
Takie jest Życie |
4,58% |
3,75% |
Świat Seriali |
3,52% |
3,17% |
Sukcesy i Porażki |
3,25% |
3,10% |
Bravo |
2,93% |
2,75% |
Bravo Sport |
2,46% |
2,03% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
2,22% |
1,99% |
Relaks |
1,62% |
1,33% |
Grazia |
1,62% |
1,71% |
TV14 |
1,16% |
1,32% |
Forum |
0,96% |
- |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku na losowej próbie 22 596 przypadków i w okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku na losowej próbie 20 988 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od stycznia do marca 2014 roku nie były badane takie tygodniki, jak: „City”, „Kropka TV” i „Uważam Rze”.
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najpopularniejszym tygodnikiem, a „Przyjaciółka” czołowym dwutygodnikiem