„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników
Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z wyników najnowszej fali badania PBC opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od sierpnia 2015 roku do stycznia 2016 roku sięgało 21,16 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,83 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,13 proc. respondentów (wzrost o 0,57 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,60 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 10,39 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. zadeklarowało 9,81 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,66 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,12 proc. czytelników, czyli o 1,26 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu. Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 4,11 proc. do 4,56 proc.
Tygodniki 15-75 |
sierpień 2015 : styczeń 2016 |
sierpień 2014 : styczeń 2015 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
21,16% |
21,99% |
Życie na Gorąco |
14,13% |
13,56% |
Chwila dla Ciebie |
10,60% |
10,39% |
Angora |
9,81% |
9,15% |
Newsweek |
7,12% |
5,86% |
Auto Świat |
5,47% |
5,17% |
Wprost |
4,56% |
4,11% |
Twoje Imperium |
4,51% |
3,80% |
Gość Niedzielny |
4,15% |
3,58% |
Polityka |
3,97% |
3,48% |
To & Owo |
3,96% |
3,76% |
Na Żywo |
3,28% |
3,10% |
Takie jest Życie |
3,21% |
- |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
2,46% |
2,29% |
Rewia |
2,33% |
1,97% |
Motor |
2,27% |
2,02% |
W Sieci |
1,88% |
1,16% |
Świat & Ludzie |
1,81% |
1,71% |
Dobry Tydzień |
0,94% |
- |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,69% |
0,31% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,45% |
0,38% |
Tygodnik Siedlecki |
0,25% |
0,59% |
W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali sierpień 2015 - styczeń 2016 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 0,70 pkt. proc. do 20,76 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,51 proc.; do góry o 0,29 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Angora”, która przed rokiem była czwarta (10,10 proc.; + 0,87 pkt. proc.).
Tygodniki 16-59 |
sierpień 2015 : styczeń 2016 |
sierpień 2014 : styczeń 2015 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
20,76% |
21,46% |
Życie na Gorąco |
12,51% |
12,22% |
Angora |
10,10% |
9,23% |
Chwila dla Ciebie |
9,39% |
9,60% |
Newsweek |
7,74% |
6,29% |
Auto Świat |
6,42% |
5,94% |
Wprost |
4,81% |
4,15% |
To & Owo |
3,97% |
3,59% |
Polityka |
3,96% |
3,23% |
Twoje Imperium |
3,66% |
3,14% |
Gość Niedzielny |
3,05% |
2,81% |
Takie jest Życie |
2,98% |
- |
Na Żywo |
2,80% |
2,77% |
Motor |
2,60% |
2,29% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
2,32% |
2,08% |
W Sieci |
1,88% |
1,10% |
Rewia |
1,88% |
1,60% |
Świat & Ludzie |
1,55% |
1,35% |
Dobry Tydzień |
0,64% |
- |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,54% |
0,28% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,49% |
0,41% |
Tygodnik Siedlecki |
0,26% |
0,63% |
Na drugiej podstronie dane dwutygodników
Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników