Teatr Telewizji zyskał 200 tys. widzów. „Brancz” z największą oglądalnością
Spektakle Teatru Telewizji w jesiennym sezonie ogląda średnio 897 tys. osób. To o 221 tys. widzów więcej niż rok temu, ale TVP1 w tym paśmie ma mniej oglądających od konkurencji. Do tej pory największą widownię zgromadził „Brancz”.
Spektakle Teatru TV, emitowane w poniedziałki ok. godz. 20.25, w okresie od 8 września do 6 października 2014 roku oglądało średnio 897 tys. widzów. Przełożyło się to na 5,77 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 4,34 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie największą popularnością cieszyła się premierowa sztuka „Brancz”, która została pokazana 8 września br. Jej średnia widownia wyniosła 1,31 mln osób. Na drugim miejscu znalazł się spektakl „Boulevard Voltaire” z oglądalnością na poziomie 737 tys. widzów.
Oglądalność Teatru TV
Data | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | ||
AMR | SHR % | ||||
BRANCZ | 08-09-2014 | 20:24 | 22:04 | 1 305 473 | 8,74% |
BOULEVARD VOLTAIRE | 22-09-2014 | 20:26 | 21:38 | 737 344 | 4,54% |
SCENY NIEMALZE MALZENSKIE STEFANII GRUDZINSKIEJ | 06-10-2014 | 20:34 | 21:52 | 518 056 | 3,31% |
Średnio: | 897 227 | 5,77% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. spektakle zyskały 221 tys. widzów. Wówczas (tj. w okresie od 9 września do 7 października ub.r.) śledziło je średnio 676 tys. widzów, a ich udział wynosił odpowiednio 4,39 proc. i 3,56 proc.
Jedynka w czasie emisji Teatru TV przegrywa walkę o widza ze wszystkimi głównymi stacjami w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie jest TVP2, które pokazuje wówczas „Barwy szczęścia”, „M jak miłość”, kulisy „M jak miłość” i „Tomasz Lis na żywo”, co przekłada się na 31,91 proc. udziału. Dalej plasują się takie kanały jak: Polsat (filmy fabularne; 13,82 proc. udziału) i TVN („Na Wspólnej”, „Ugotowani” i „Top Model”; 10,26 proc. udziału). Taka sama kolejność stacji jest również wśród widzów w grupie komercyjnej.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji Teatru TV
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2 | 4 959 158 | 31,91% | 25,63% |
Polsat | 2 148 551 | 13,82% | 19,52% |
TVN | 1 595 153 | 10,26% | 12,41% |
TVP1 - Teatr TV | 897 227 | 5,77% | 4,34% |
Warto dodać, iż 29 września br. o godz. 23.00 TVP2, w ramach Studia Teatralnego Dwójki, pokazała spektakl „Apollonia”, który oglądało średnio 114 tys. widzów. TVP w komunikacie podała, że widownia sztuki w telewizji była 10 razy większa niż łączna widownia „Apolonii” na scenach teatrów przez ostatnie pięć lat.
Dołącz do dyskusji: Teatr Telewizji zyskał 200 tys. widzów. „Brancz” z największą oglądalnością