T-raperzy znad Wisły w akcji OLX.pl o bezpiecznych zakupach internetowych (wideo)
Serwis ogłoszeniowy OLX.pl (należący do Grupy Naspers) rozpoczął kampanię informującą, jak bezpiecznie robić zakupy poprzez takie witryny. Bohaterami akcji są T-raperzy znad Wisły.
Spot z kampanii jest utrzymany w stylistyce lat 90., kiedy popularni byli T-raperzy znad Wisły, duet tworzony przez Grzegorza Wasowskiego i Sławomira Szczęśniaka. W klipie opisują, w jaki sposób bezpiecznie korzystać z OLX.pl i innych serwisów ogłoszeniowych, oraz ostrzegają przez ryzykownymi działaniami, np. płatnością z góry bez obejrzenia towaru.
Jest to reakcja serwisu na akcje cyberprzestępców wymierzone w jego użytkowników. Kiedy w połowie maja na stronie wprowadzono możliwość płacenia SMS-owego za dodanie ogłoszenia w kategoriach płatnych, takich jak Samochody osobowe i Mieszkania, serwis ostrzegał przed oszukańczymi SMS-ami informującymi o rzekomo sprzedawanym przedmiocie, podkreślając, że nie wysyła SMS-ów do użytkowników. Wcześniej alarmował o wysyłanych sprzedającym przez nieuczciwych użytkowników wiadomościach z prośbą o przelew w wysokości 1,01 zł oraz przed fałszywymi formularzami rekrutacyjnymi wymagającym podania hasła do własnej skrzynki e-mailowej.
W ramach akcji uruchomiono zakładkę OLX.pl/bezpieczenstwo zawierającą rady dla różnych grup użytkowników serwisu: kupujących, sprzedających, szukających pracy i poszkodowanych wskutek oszustw.
Kreacją kampanii przygotowała agencja 23Heroes, a produkcją klipu zajął się dom produkcyjny F25. Autorem scenariusza i reżyserem klipu jest Karol Moch, a kompozytorem utworu - Piotr Maciejewski, znany z zespołów Muchy i Drivealone.
Według badania Gemius/PBI w maju br. OLX.pl zanotował 12,04 mln realnych użytkowników i 1,36 mld odsłon.
Dołącz do dyskusji: T-raperzy znad Wisły w akcji OLX.pl o bezpiecznych zakupach internetowych (wideo)