SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ströer wprowadzi nowy model badawczy kampanii outdoorowych

Wprowadzenie systemu badawczego Postar oraz kilku nowych multimedialnych rozwiązań optymalizujących kampanie outdoorowe - to główne plany Grupy Ströer na lata 2013 i 2014.

Andrzej Magdziak, prezes zarządu Grupy Ströer w Polsce powiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że w obecnej sytuacji rynkowej konieczne jest szybkie wprowadzenie w Polsce nowych rozwiązań wzmacniających pozycję outdooru na rynku reklamowym.

- Mamy świadomość, że na polu reklamy outdoorowej jesteśmy liderem. Taka pozycja zobowiązuje i dlatego chcemy wpływać na kształt całej branży. Dlatego będziemy nie tylko podążać za najnowszymi trendami, ale je kreować - zapowiada Magdziak.

Magdziak ma na myśli m.in. wprowadzenie od połowy 2014 roku nowego standardu badawczego Postar, dzięki któremu możliwe będzie mierzenie skuteczności kampanii outdoorowych według różnorodnych parametrów - choćby takich, jak skala dotarcia z kampanią do konkretnej grupy docelowej, a także przełożenie konkretnych kampanii na sprzedaż. W celu zrealizowania tego projektu Grupa Ströer podjęła już współpracę z konkurencyjnymi firmami: AMS i Clear Channel Polska. Jeszcze w listopadzie br. UOKiK ma wydać pozwolenie na zarejestrowanie spółki, która zostanie powołana do realizacji tego projektu.

W 2013 roku ma zostać wprowadzonych kilka nowych rozwiązań optymalizujących kampanie. „Deep Impact” to badanie analizujące skalę i kierunki ukrytego wpływu kampanii na markę, jej znajomość, preferencje, wizerunek oraz chęć zakupu. Z kolei VOOH to darmowa aplikacja dla użytkowników smartfonów i tabletów, która pozwala na uzyskanie dostępu do rozszerzonego kontentu po zrobieniu zdjęcia motywu reklamowego. Ma ona również praktyczne zastosowania, takie, jak np. możliwość wskazania trasy dotarcia do punktu sprzedaży. Ströer opracował też nową odsłonę systemu symulacji zasięgu OKO 3.0, który pozwala na oszacowanie optymalnej liczby i miksu tablic w poszczególnych miastach w celu osiągnięcia określonych poziomów wskaźników mediowych dla planowanej kampanii.

W najbliższym czasie rozbudowana ma zostać także siatka nośników Premium. Podczas, gdy zmniejszona zostanie sieć billboardów o powierzchni 12 m2, Ströer będzie inwestować w segmenty billboardów o powierzchniach 18m2 i 36m2. Prezes Andrzej Magdziak przyznał w rozmowie z nami, że poważnym problemem w Polsce jest też fakt nieuporządkowanej przestrzeni miejskiej w wielu polskich aglomeracjach. M.in. z tego powodu prowadzone będą działania mające na celu ograniczenie tzw. „clutteru” reklamowego (nagromadzenie w jednym miejscu ogromnej liczby billboardów niepowiązanych z sobą tematycznie, co osłabia przekaz reklamowy - przyp. red.). Firma ma także zająć się działaniami wspierającymi porządkowanie kwestii dzikiej reklamy w Polsce.

Jak już informowaliśmy w III kwartale br. wydatki na reklamę zewnętrzną były w Polsce o 17,7 proc. mniejsze niż rok wcześniej, a w trzech kwartałach br. - o 6,2 proc. mniejsze. (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Ströer wprowadzi nowy model badawczy kampanii outdoorowych

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rita
Biedny ten ałtdor, nic się tam nie zmienia. Ten sam artykuł mógłby się ukazać 6 lat temu i wszystko było by prawdą: wspólnego standardu badawczego jak nie było tak nie ma, branża zapowiada że przesuwa się w stronę nośników premium, a "blaszaki" i tak dominują, z dziką reklamą walczą jak walczyli, a w przestrzeni miejskiej syf nieustający.
0 0
odpowiedź
User
osiolek
Nie ma metody, bo by wykazala, ze tzw. outdoor to bardz slaba forma reklamy. Skuteczność tzw. swiadomosci reklamy w granicach bledu statystycznego.
0 0
odpowiedź
User
musi
Taa ciekaw jestem jak niby mają zamiar to zmierzyć i jaka będzie wiarygodność takiego pomiaru. Chcą zachęcić użytkowników smartfonów tylko, że to nie jest reprezentatywna grupa dla potencjalnych klientów każdej firmy. To tak jak dzwonią na telefony stacjonarne i przeprowadzają ankiety, podczas gdy udział telefonów stacjonarnych na rynku systematycznie spada. W komentarzu do takiego badania powinna być dopisana informacja, że były przeprowadzane wyłącznie wśród posiadaczy telefonów stacjonarnych.
0 0
odpowiedź