Stopklatka ze spadkiem wpływów i wzrostem straty. „Niższa cena punktu ratingowego za reklamę”
W pierwszych trzech kwartałach br. Stopklatka zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży do 19,4 mln zł oraz wzrost straty netto do 2,14 mln zł. Firma tłumaczy to m.in. niższą ceną punktu ratingowego za czas reklamowy w telewizji oraz niższymi przychodami barterowymi.
Według wstępnych danych opublikowanych przez Stopklatkę przychody sprzedażowe spółki od stycznia do września br. wyniosły 19,4 mln zł, co wobec 20,14 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 3,7 proc. Natomiast strata netto firmy wzrosła w skali roku z 1,45 do 2,14 mln zł, czyli o 47,9 proc.
W samym trzecim kwartale wpływy nadawcy zmalały rok do roku z 6,18 do 5,9 mln zł (o 4,5 proc.), a strata netto zwiększyła się z 757 tys. zł do 1,12 mln zł (o 47,5 proc.).
Stopklatka w komunikacie giełdowym wyjaśnia, że pogorszenie się jej wyników finansowych jest związane głównie ze spadkiem ceny punktu ratingowego za czas reklamowy w pierwszej połowie br. Firma podaje, że zmalały również jej przychody barterowe oraz wpływy z reklamy internetowej, po tym jak w połowie ub.r. serwis Stopklatka.pl został przekształcony tylko w wizytówkę kanału Stopklatka TV.
Głównymi udziałowcami Stopklatki są Agora i Kino Polska TV - mają po 41,1 proc. akcji spółki. Firma od siedmiu lat jest notowana na rynku giełdowym NewConnect.
Według danych Nielsen Audience Measurement we wrześniu br. średnia oglądalność minutowa Stopklatka TV wynosiła 54 246 widzów, a udział stacji w rynku oglądalności - 0,9 proc.
Dołącz do dyskusji: Stopklatka ze spadkiem wpływów i wzrostem straty. „Niższa cena punktu ratingowego za reklamę”