SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora inwestuje w rozwój marki Pasibus. Burgery mają trafić na rynki zagraniczne

Spółki z grupy Agory - Helios oraz Step Inside - podpisały umowę inwestycyjną z częścią wspólników firmy Food for Nation w celu rozwoju punktów gastronomicznych pod marką Pasibus. Określa ona zasady współpracy oraz rozwoju biznesu.

Marka Pasubis działa na rynku od 2013 roku. Początkowo był to foodtruck we Wrocławiu, w którym serwowano burgery. Następnie pojawiły się dwa kolejne pojazdy, m.in. do obsługi imprez masowych. Firma otworzyła też kilkanaście lokali stacjonarnych - pierwszy we Wrocławiu oraz m.in. w Lubinie, Katowicach, Łodzi, Warszawie, Poznaniu i Gdańsku.

Agora podała w komunikacie w piątek, że Helios oraz Step Inside – jej dwie spółki zależne podpisały umowę inwestycyjną z częścią wspólników spółki Food for Nation w sprawie „określenia zasad współpracy i prowadzenia wspólnego przedsiębiorcy utworzonego w oparciu o Step Inside”.

Celem tej firmy ma być otwieranie nowych lokali oraz punktów gastronomicznych, prowadzenie ich i rozwijanie pod marką Pasibusa. Mają być one zlokalizowane głównie przy ulicach handlowych oraz w galeriach handlowych.

- Obecnie działa 6 lokali pod marką Pasibus, otwartych dzięki współpracy z Heliosem. Ostatnio - w grudniu - uruchomiliśmy burgerownie w Częstochowie i Lublinie. Jeśli chodzi o rozwój sieci na rynkach zagranicznych - w dzisiejszym komunikacie sygnalizujemy jedynie taką możliwość - odpowiedziała nam Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa Agory.

Wspólnicy objęli łącznie 10 proc. udziałów w Step Inside (odpowiada to 10 proc. ogólnej liczby głosów na zgromadzeniu wspólników), z kolei Helios dofinansował tę spółkę kwotą rzędu 5 milionów złotych. Umowa przewiduje także możliwość zwiększenia udziału inwestorów indywidualnych do 40 proc. łącznie (pod warunkiem spełnienia przez Step Inside ustalonych celów finansowych).

Pod koniec lutego 2019 roku (umowę zawarto 28 lutego – przyp.red.) Helios dofinansował już Step Inside kwotą 10 milionów złotych.

Agora podała, że „wartość inwestycji w spółkę nie jest kwotą znaczącą z perspektywy Agory i Helios”. - Realizacja inwestycji zgodnie z umową inwestycyjną oznaczać będzie możliwość otwierania kolejnych lokali gastronomicznych przez Step Inside, w tym poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej – poinformowała.

Umowa ma określać warunki zaangażowania kapitałowego inwestorów, ich wzajemne prawa i obowiązki.

Plany dotyczące rozwoju sieci lokali Pasibus (przez spółkę Step Inside) będą prezentowane w połowie marca br., przy okazji publikacji wyników Agory za 4. kwartał 2019 roku.

Jesienią 2018 roku należąca do Heliosa spółka Foodio Concepts uruchomiła kilka pierwszych lokali Papa Diego z kuchnią meksykańską. Dodatkowo spółka inwestuje także w Van Dog – markę, która oferuje różnego rodzaju hot-dogi.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W trzecim kwartale ub.r. grupa kapitałowa Agora w ujęciu skonsolidowanym zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 13,3 proc. do 293,3 mln zł oraz 3,1 mln zł straty netto. Mocno wzrosły przychody firmy z kin Helios, AMS prasy i Next Film, a duży spadek nastąpił w pionie poligraficznym.

Dołącz do dyskusji: Agora inwestuje w rozwój marki Pasibus. Burgery mają trafić na rynki zagraniczne

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Inox
Darmowy burger za prenumeratę ale tylko weganski.
odpowiedź
User
desde
co za upadek, a tacy byli przemądrzali
odpowiedź
User
Babaryba
co za upadek, a tacy byli przemądrzali


jeszcze się zdziwisz gdy zobaczysz Sokiewicza z Pasubusem w ręku, hahahaha
odpowiedź