Agora inwestuje w rozwój marki Pasibus. Burgery mają trafić na rynki zagraniczne
Spółki z grupy Agory - Helios oraz Step Inside - podpisały umowę inwestycyjną z częścią wspólników firmy Food for Nation w celu rozwoju punktów gastronomicznych pod marką Pasibus. Określa ona zasady współpracy oraz rozwoju biznesu.
Marka Pasubis działa na rynku od 2013 roku. Początkowo był to foodtruck we Wrocławiu, w którym serwowano burgery. Następnie pojawiły się dwa kolejne pojazdy, m.in. do obsługi imprez masowych. Firma otworzyła też kilkanaście lokali stacjonarnych - pierwszy we Wrocławiu oraz m.in. w Lubinie, Katowicach, Łodzi, Warszawie, Poznaniu i Gdańsku.
Agora podała w komunikacie w piątek, że Helios oraz Step Inside – jej dwie spółki zależne podpisały umowę inwestycyjną z częścią wspólników spółki Food for Nation w sprawie „określenia zasad współpracy i prowadzenia wspólnego przedsiębiorcy utworzonego w oparciu o Step Inside”.
Celem tej firmy ma być otwieranie nowych lokali oraz punktów gastronomicznych, prowadzenie ich i rozwijanie pod marką Pasibusa. Mają być one zlokalizowane głównie przy ulicach handlowych oraz w galeriach handlowych.
- Obecnie działa 6 lokali pod marką Pasibus, otwartych dzięki współpracy z Heliosem. Ostatnio - w grudniu - uruchomiliśmy burgerownie w Częstochowie i Lublinie. Jeśli chodzi o rozwój sieci na rynkach zagranicznych - w dzisiejszym komunikacie sygnalizujemy jedynie taką możliwość - odpowiedziała nam Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa Agory.
Wspólnicy objęli łącznie 10 proc. udziałów w Step Inside (odpowiada to 10 proc. ogólnej liczby głosów na zgromadzeniu wspólników), z kolei Helios dofinansował tę spółkę kwotą rzędu 5 milionów złotych. Umowa przewiduje także możliwość zwiększenia udziału inwestorów indywidualnych do 40 proc. łącznie (pod warunkiem spełnienia przez Step Inside ustalonych celów finansowych).
Agora podała, że „wartość inwestycji w spółkę nie jest kwotą znaczącą z perspektywy Agory i Helios”. - Realizacja inwestycji zgodnie z umową inwestycyjną oznaczać będzie możliwość otwierania kolejnych lokali gastronomicznych przez Step Inside, w tym poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej – poinformowała.
Umowa ma określać warunki zaangażowania kapitałowego inwestorów, ich wzajemne prawa i obowiązki.
Plany dotyczące rozwoju sieci lokali Pasibus (przez spółkę Step Inside) będą prezentowane w połowie marca br., przy okazji publikacji wyników Agory za 4. kwartał 2019 roku.
Jesienią 2018 roku należąca do Heliosa spółka Foodio Concepts uruchomiła kilka pierwszych lokali Papa Diego z kuchnią meksykańską. Dodatkowo spółka inwestuje także w Van Dog – markę, która oferuje różnego rodzaju hot-dogi.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W trzecim kwartale ub.r. grupa kapitałowa Agora w ujęciu skonsolidowanym zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 13,3 proc. do 293,3 mln zł oraz 3,1 mln zł straty netto. Mocno wzrosły przychody firmy z kin Helios, AMS prasy i Next Film, a duży spadek nastąpił w pionie poligraficznym.
Dołącz do dyskusji: Agora inwestuje w rozwój marki Pasibus. Burgery mają trafić na rynki zagraniczne
jeszcze się zdziwisz gdy zobaczysz Sokiewicza z Pasubusem w ręku, hahahaha