Starcom i ClickAd SA wspólnie zajmą się obsługą mediową Tauronu
Spółka Tauron Sprzedaż rozstrzygnęła przetarg na obsługę mediową jej budżetu w kwocie 12,3 mln zł - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Planowaniem i zakupem mediów do kampanii tej spółki będą zajmować się wspólnie przez najbliższy rok agencja ClickAd SA i dom mediowy Starcom (Publicis Media).
Przetarg trwał od połowy grudnia ub.r. Oferty w postępowaniu złożyły dwie agencje: ClickAd SA i Starcom (Publicis Media). ClickAd zaoferował następujące stawki: prowizję tv - 0,001 proc, radio i prasa - 0,0001 proc. Średni rabat radio wynosi 83,83 proc., a w prasie - 83 proc.
Starcom proponował z kolei jednakową prowizję na tv, prasę i radio - wynosić ma 0,01 proc.. Rabat na radio to 76,93 proc., a na prasę – 80,45 proc.
Przypomnijmy, że ClickAd - wspólnie z Effective Media odpowiada za obsługę mediową Grupy Tauron. Spółka wybrała agencję do współpracy w połowie ub.r. W tamtym przetargu agencja ta zaproponowała równie niskie stawki za obsługę mediową Tauronu: prowizje tv na poziomie 0,001 proc., zaś na radio i prasę - 0,0001 proc. Agencja gwarantowała średni rabat na radio na poziomie 85 proc., zaś na prasę - 81,7 proc. Wtedy w przetargu walczył też Starcom, który oferował jednakową prowizję na prasę, radio i telewizję - po zaledwie 0,0001 proc. Poziom rabatów gwarantowany przez tę agencję wynosił: na radio - 85,3 proc., na prasę - 82,6 proc. Starcom wówczas bronił obsługi mediowej tej energetycznej spółki – pracował dla niej od lata 2017 roku.
ClickAd SA i Starcom będą pracować dla spółki Tauron Sprzedaż przez rok od momentu podpisania umowy (możliwe jest jej przedłużenie o kolejnych 6 miesięcy). Będą obsługiwać budżet w kwocie 12,3 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Starcom i ClickAd SA wspólnie zajmą się obsługą mediową Tauronu
no, albo NIK albo inna instytucja powinny skontrolować przetarg
uderzam do klientów Starcomu i proponuje prowizję 0,01% ...