Sprzedaż tygodników opinii w I półroczu. Kto liderem?
Jedynie „Gość Niedzielny", „Wprost” oraz "Gazeta Polska" poprawiły swoje wyniki sprzedaży w pierwszym półroczu br. w segmencie tygodników opinii, najwięcej niemal 100 proc. zyskał ten ostatni tytuł. W czołówce znalazł się wydawany od lutego tygodnik „Uważam Rze”. Liderem spadku był „Przekrój”.
W pierwszym półroczu 2011roku na czele zestawienia sprzedaży tygodników opinii był „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”), który utrzymał swoją pozycję sprzedając się średnio w liczbie 145 tys. egzemplarzy (wzrost o 0,72 proc).
Drugie miejsce należy do „Polityki” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), która zanotowała 5,34-procentową stratę i jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 134,7 tys. egzemplarzy.
Podium zamyka debiutujący przed kilkoma miesiącami na rynku „Uważam Rze” (Presspublica). Pismo wdarło się z impetem do czołówki , notując w pierwszym półroczu br. średnio 129,5 tys. sprzedanych egz.
Liderem wzrostu w pierwszych sześciu miesiącach była zajmująca szóste miejsce "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której sprzedaż ogółem poprawiła się aż o 97,73 proc. i wyniosła 72 787 egz. Z kolei wynik "Wprost" (AWR "Wprost", piąta lokata) wzrósł o 23,91 proc.do 92 970 egz.
>>> Dane za czerwiec: “Uważam Rze” liderem, wyprzedził “Politykę” i “Gościa”
Tymczasem najgorzej poradził sobie „Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój), który znalazł się na miejscu siódmym. Jego wynik pogorszył się o 13,4 proc. Sprzedał się on w liczbie 35 108 egz.
ZKDP | I półrocze | |||||
2011 | 2010 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 203 359 | 145 442 | 145 078 | 201 999 | 144 297 | 144 038 |
Polityka | 190 655 | 134 694 | 134 694 | 200 500 | 142 294 | 142 294 |
Uważam Rze | 288 521 | 129 531 | 129 476 | - | - | - |
Newsweek | 174 649 | 110 173 | 102 700 | 180 934 | 117 204 | 111 082 |
Wprost | 179 064 | 113 867 | 92 970 | 168 135 | 86 923 | 75 030 |
Gazeta Polska | 137 052 | 74 032 | 72 787 | 69 894 | 37 064 | 36 811 |
Przekrój | 78 206 | 40 918 | 35 108 | 85 059 | 46 368 | 40 418 |
Przegląd | 61 042 | 21 797 | 21 797 | 68 100 | 23 302 | 23 302 |
Tygodnik Powszechny | 39 747 | 22 551 | 17 622 | 40 089 | 23 195 | 18 260 |
Przewodnik Katolicki | 40 082 | 27 245 | 3 394 | 38 695 | 27 722 | 3 655 |
Do przetasowań nie doszło wśród tygodników z przedrukami prasy polskiej i zagranicznej. Liderem niezmiennie pozostaje „Tygodnik Angora” (Westa Druk Mirosław Kuliś), która w I półroczu poprawił swój wynik o 1,49 proc. i sprzedawał się w liczbie 357,1 tys. egzemplarzy.
Znajdujący się na drugim miejscu „Forum” (Polityka Spółdzielnia Pracy”) zanotował natomiast stratę w wysokości 8,68 proc. i jego sprzedaż wyniosła 16,7 tys.
ZKDP | I półrocze | |||||
2011 | 2010 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 523 654 | 357 100 | 357 100 | 498 364 | 351 853 | 351 853 |
Forum | 30 139 | 16 721 | 16 721 | 31 616 | 18 311 | 18 311 |
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tygodników opinii w I półroczu. Kto liderem?
Czy z podniesieniem ceny będą czekać, aż całe wydawnictwo zbankrutuje?
2. A gdzie wyniki Gazety Polskiej?
pozdrawiam