SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Polityka” liderem tygodników opinii, ale sprzedaż spada. Zyskał tylko „Newsweek Polska”

Liderem sprzedaży wydania wśród tygodników opinii w trzecim kwartale br. była „Polityka”, a „Newsweek Polska” wyprzedził „Gościa Niedzielnego”. Niemal wszystkie tytuły odnotowały wyraźne spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Gość Niedzielny”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Newsweek Polska” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W trzecim kwartale 2023 roku liderem średniej sprzedaży wydania w segmencie tygodników opinii była „Polityka” (Polityka). Jej wynik wyniósł 80 513 egz. - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Było to o 9,18 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

„Newsweek Polska” wyprzedził „Gościa Niedzielnego”

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą wydania na poziomie 62 911 egz., po wzroście o 1,38 proc. - jedynym w zestawieniu. W maju ub.r. szefem tygodnika przestał był Tomasz Lis, który tę funkcję piastował od kwietnia 2012 roku. Obowiązki redaktora naczelnego „Newsweek Polska” tymczasowo przejął Dariusz Ćwiklak, dotychczasowy wicenaczelny tygodnika. Od lipca ub.r. funkcję pełni Tomasz Sekielski.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na trzecią lokatę spadł „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż wydania wyniosła 60 324 egz. Tytuł odnotował największy w zestawieniu spadek - wynoszący 18,60 proc. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych.

Dalej uplasowały się: „Sieci” (28 088 egz.; w dół o 10,27 proc.), „Tygodnik do Rzeczy” (27 093 egz.; - 6,44 proc.), „Tygodnik Powszechny” (21 280 egz.; - 1,93 proc.), „Gazeta Polska” (16 994 egz.; - 11,31 proc.) oraz „Przegląd” (11 920 egz.; - 3,61 proc.).

Wynik tytułu z przedrukami „Tygodnik Angora” wyniósł 150 846 egz. (spadek o 9,34 proc.).

Średnia sprzedaż wydania wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt PBC” - tygodników opinii w trzecim kwartale br. wyniosła 459 969 egz. (dane wraz z „Tygodnikiem Angora”). Była o 9,34 proc. niższa niż w trzecim kwartale 2022 roku.

Sprzedaż e-wydań wszystkich tytułów wzrosła o 18 proc., „Polityka” na czele

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są następujące tygodniki: „Polityka” (24 068 egz.), „Newsweek Polska” (18 553 egz.) i „Tygodnik do Rzeczy” (7 194 egz.). Te same tytuły znajdują się na czele pod względem udziału e-wydań w sprzedaży wydania (ich wyniki wynoszą odpowiednio 29,89 proc., 29,49 proc. i 26,55 proc.

Łączna średnia sprzedaż e-wydań wszystkich tygodników opinii w drugim kwartale br. wyniosła 60 094 egz., po wzroście o 18,18 proc.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” liderem tygodników opinii, ale sprzedaż spada. Zyskał tylko „Newsweek Polska”

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Eee
O, sakiewoczowki i karnowszczyzny kupują ci sami ludzie, rodzina PiSu xD
odpowiedź
User
Pawel
Polityka to dziś taka dawna Trybuna ludu.
odpowiedź
User
Żurmin
Szkoda że tego typu tygodniki też bazują na przepychance zamiast łączeniu ludzi
odpowiedź