SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż „Sieci” spadła o 42 proc., „Gazeta Polska” o 31 proc. w dół

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w czerwcu br. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Sieci” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu 2018 roku wyniosła 105 428 egz. Było to o 12,77 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 12,41 proc. do 92 797 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu br. wyniosła 81 823 egz., po spadku o 18,33 proc.

Sprzedaż „Sieci” spadła o 42 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 41 786 egz., po spadku o 42,21 proc. - największym w zestawieniu. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 24,41 proc. do 32 570 egz.

Z ósmego na szóste miejsce awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 22,57 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 27 735 egz.

Duży spadek zanotowała również „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 30,74 proc. do 24 203 egz. Tygodnik ten spadł z szóstego na siódme miejsce.

W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii też osiągnął „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się o 7,90 proc.

Największy spadek, wynoszący 4,86 proc., zanotował tutaj „Newsweek Polska”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Sieci” spadła o 42 proc., „Gazeta Polska” o 31 proc. w dół

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sky
Kto jest mocny w necie ten przetrwa.
odpowiedź
User
pB
Z przytoczonych przez Was danych wynika jednoznacznie, że najlepiej radzi sobie Wprost. Ma 87.648 płatnego rozpowszechniania przy 62.450 nakładu.
odpowiedź
User
brydsio
Głupol wrócił do punktu wyjścia tzn do poziomu sprzed Smoleńska 😜
odpowiedź