SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż „Sieci” spadła o 42 proc., „Gazeta Polska” o 31 proc. w dół

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w czerwcu br. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Sieci” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu 2018 roku wyniosła 105 428 egz. Było to o 12,77 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 12,41 proc. do 92 797 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu br. wyniosła 81 823 egz., po spadku o 18,33 proc.

Sprzedaż „Sieci” spadła o 42 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 41 786 egz., po spadku o 42,21 proc. - największym w zestawieniu. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 24,41 proc. do 32 570 egz.

Z ósmego na szóste miejsce awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 22,57 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 27 735 egz.

Duży spadek zanotowała również „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 30,74 proc. do 24 203 egz. Tygodnik ten spadł z szóstego na siódme miejsce.

W czerwcu br. w porównaniu do maja br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii też osiągnął „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się o 7,90 proc.

Największy spadek, wynoszący 4,86 proc., zanotował tutaj „Newsweek Polska”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Sieci” spadła o 42 proc., „Gazeta Polska” o 31 proc. w dół

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sky
Kto jest mocny w necie ten przetrwa.
0 0
odpowiedź
User
pB
Z przytoczonych przez Was danych wynika jednoznacznie, że najlepiej radzi sobie Wprost. Ma 87.648 płatnego rozpowszechniania przy 62.450 nakładu.
0 0
odpowiedź
User
brydsio
Głupol wrócił do punktu wyjścia tzn do poziomu sprzed Smoleńska 😜
0 0
odpowiedź