Sprzedaż tabletów w dół, Apple przed Samsungiem
W III kwartale 2017 roku globalna sprzedaż tabletów zmalała rok do roku o 5 proc. Pozycję lidera rynku utrzymało Apple - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
W III kwartale bieżącego roku na świecie sprzedano 44,6 miliona tabletów, czyli o 5 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (46,9 mln), ale o 2 proc. więcej niż we wcześniejszych trzech miesiącach (43,7 mln).
Pozycję lidera utrzymało Apple, które zanotowało wzrost sprzedaży swoich urządzeń w ujęciu rocznym o 11 proc., z 9,3 miliona do 10,3 miliona sztuk. Dało to firmie z Cupertino 23,1 proc. udziału w rynku.
Tymczasem drugi Samsung jako jedyny z TOP 5 rankingu zanotował spadek sprzedaży - o 15 proc., z 6,6 miliona do 5,6 miliona urządzeń. W efekcie rynkowy udział koreańskiego producenta zmalał z 14 proc. do 12,5 proc. Dzięki temu dystans do Samsunga zmniejszyło Huawei, które sprzedało 3,2 mln swoich tabletów - o 27 proc. więcej niż rok wcześniej.
TOP 5 zamykają Lenovo i Amazon, ze wzrostami rok do roku odpowiednio o 9 proc. i 25 proc.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż tabletów w dół, Apple przed Samsungiem