Sprzedaż monitorów w dół, Dell przed HP
28,5 miliona komputerowych monitorów sprzedano na świecie w II kwartale 2017 roku - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż monitorów spadła o 6,4 proc. w ujęciu rocznym oraz o 1,2 proc. kwartał do kwartału. W tym drugim przypadku to pierwszy spadek od 3 lat.
Najlepiej sprzedają się monitory z przekątnymi ekranu 21,5 i 19,5 cala, które miały w II kwartale odpowiednio 22,2 proc. i 11,6 proc. udziału w rynku. Za to najszybszy wzrost rok do roku zaobserwowano w przypadku monitorów 23,8- i 27-calowych - odpowiednio o 75,1 proc. i 19,5 proc.
Z kolei o 52,5 proc. w ujęciu rocznym wzrosła sprzedaż monitorów z zakrzywionymi ekranami. Stanowiły one 3,8 proc. wszystkich sprzedanych monitorów w II kwartale. Nieco większy udział (4,1 proc.) miały monitory z telewizyjnymi tunerami, a kategorię tę zdominowały LG i Samsung (łącznie 99 proc. udziału).
Wśród producentów pozycję lidera utrzymał Dell, który sprzedał w II kwartale br. 5,6 miliona monitorów, co dało mu 19,5 proc. udziału w rynku. Dell jako jedyny dostawca z Top 5 zanotował wzrost sprzedaży rok do roku, a szczególnie dobrze poradził sobie w Europie Środkowej i Wschodniej (wzrost sprzedaży o 21,3 proc.), Kanadzie (+35,8 proc.) oraz Europie Zachodniej (20 proc.).
Za Dellem znalazły się firmy HP, Lenovo, Samsung i LG Electronics.
IDC na najbliższe lata prognozuje spadek dla rynku komputerowych monitorów. W całym bieżącym roku sprzedaż ma sięgnąć 117 milionów sztuk, a w roku 2020 - niecałych 112 milionów sztuk. II kwartał 2018 roku ma z kolei zakończyć się spadkiem o 2,2 proc. r/r, do 27,8 miliona sprzedanych monitorów.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż monitorów w dół, Dell przed HP