„National Geographic Polska” na czele sprzedaży. „Podróże” najbardziej w dół
W segmencie miesięczników podróżniczych w kwietniu br. wszystkie tytuły odnotowały spadki, a najwięcej straciły „Podróże”. Pozycję najchętniej kupowanego miesięcznika utrzymał „National Geographic Polska” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w kwietniu 2019 roku wyniosła 21 418 egz. Była ona o 12,44 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 18 209 egz., po spadku o 11,50 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 12,88 proc. i uplasował się na poziomie 8 082 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
W kwietniu 2019 roku w porównaniu do marca 2019 roku dwa z trzech tytułów zanotowały spadki, a liderem pod tym względem był „NG Traveler” - było to 7,70 proc.
Jedyny wzrost, wynoszący 3,42 proc., odnotowały tutaj „Podróże”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic Polska” na czele sprzedaży. „Podróże” najbardziej w dół